Sponsorul lui Nicușor Dan, abonat la contracte fără licitație cu instituțiile subordonate Primăriei Capitalei
Un fost coleg de liceu al lui Nicușor Dan, actualmente candidat independent la alegerile prezidențiale din 2025, a sponsorizat campania electorală a acestuia din 2020 cu suma de 10.000 de lei. Ulterior, între 2021 și 2024, firma de IT la care acest donator a fost asociat și administrator a încheiat 15 contracte atribuite direct, fără licitație, cu două instituții din subordinea Primăriei Capitalei, în valoare totală de aproximativ 2,2 milioane de lei cu TVA, scrie Jurnalul.ro.
Este vorba despre Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB) și Societatea de Transport București (STB) SA, entități aflate sub coordonarea administrației conduse de Nicușor Dan. Firmei SC Aegeria Business Consulting SRL, la care Ovidiu Simion Liliac Zajontz a fost acționar și administrator până în aprilie 2023, i-au fost atribuite aceste contracte fără organizarea unei proceduri publice de selecție.
Într-o intervenție televizată de miercuri seară, la Antena 3 CNN, a recunoscut legătura cu Zajontz, declarând că „mi-a fost coleg de liceu la Făgăraș” și că s-au mai întâlnit „doar la reuniunile periodice ale foștilor absolvenți”.

Potrivit declarației de avere din iunie 2021, în campania din 2020, Nicușor Dan a primit donații în valoare de 378.800 de lei și deconturi de la Autoritatea Electorală Permanentă în valoare de 445.961 de lei. Printre cei 11 donatori menționați figurează și Zajontz, cu suma de 10.000 de lei.
Contracte fără licitație, pe bandă rulantă
Începând cu 2021, firma Aegeria Business Consulting SRL a devenit beneficiara mai multor contracte directe de la ASSMB și STB SA.
Conform unei încheieri a ONRC din 6 septembrie 2016, compania avea inițial o structură de acționariat mai diversificată, formată din Gabriel Iacob (24,5%), Călin Crișan (12,25%), Ovidiu Simion Liliac Zajontz (25,5%) și Dragoș Emilian Pârvulescu (37,75%). Un an mai târziu, la 1 septembrie 2017, în firmă au rămas doar Călin Crișan (20,5%), Ovidiu Simion Liliac Zajontz (39,75%) – care a preluat și funcția de administrator – și Dragoș Emilian Pârvulescu (39,75%).
La 28 aprilie 2023, Ovidiu Simion Liliac Zajontz, cel care a sponsorizat campania electorală a lui Nicușor Dan, a ieșit din firmă, cedând participația sa celorlalți doi asociați.
Firma a semnat cu ASSMB șase contracte de consultanță
În acel an, firma a semnat cu ASSMB șase contracte de consultanță pentru digitalizarea unor spitale bucureștene, în valoare totală de 89.364 de lei cu TVA. În paralel, de la STB SA, compania a primit patru contracte în valoare totală de 637.952 de lei cu TVA, vizând furnizarea de pachete software și echipamente IT.
Trendul a continuat în 2023 și 2024, cu alte contracte pentru servicii IT și echipamente, încheiate tot prin atribuire directă. Pe 6 aprilie 2024, de exemplu, două contracte pentru stocare de date, în valoare totală de 747.700 de lei cu TVA, au fost încheiate simultan cu ASSMB și STB.
Totalul: peste 2,1 milioane de lei în contracte
Cumulat, în perioada 2021–2024, firma la care a fost asociat și administrator donatorul lui Nicușor Dan a încheiat contracte în valoare totală de 2.180.458,42 lei cu TVA, fără vreo procedură competitivă.

Această situație amintește de cazul primarului Dominic Fritz, din Timișoara, aflat în prezent sub investigația Agenției Naționale de Integritate (ANI) pentru conflict de interese, după ce a promovat un proiect în favoarea unei firme reprezentate de un creditor din campania sa electorală. În raportul publicat în iulie 2024, ANI a concluzionat că edilul USR a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese administrativ.
Precedentul Timișoara este mai puțin complex
În comparație, cazul de la Timișoara este mai puțin complex. Acolo, Dominic Fritz a fost acuzat că a semnat un act administrativ în folosul unei companii reprezentate de unul dintre creditorii săi din campania electorală, un împrumut de 25.000 de lei. ANI a constatat conflictul de interese, precizând că „persoana evaluată a contractat un împrumut în campania electorală de la o persoană fizică. Ulterior […] a întocmit un act administrativ în folosul societății reprezentate de persoana fizică”.
În lumina acestor fapte, situația contractelor obținute fără licitație de firma fostului coleg de liceu al lui Nicușor Dan ridică întrebări de ordin etic și juridic, mai ales în contextul unei campanii prezidențiale în care candidatul se revendică a fi un promotor al transparenței și integrității în administrație.