Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind solicită angajatorilor să doteze echipele de presă trimise în teren cu echipamente de protecţie, veste şi ecusoane vizibile cu însemnele PRESS sau PRESA, potrivit prevederilor din CCM.
Tot potrivit CCM, angajaţii din mass-media nu pot fi obligaţi să îşi desfăşoare activitatea în zone calamitate, sau în zone de război și trebuie să beneficieze atât de asigurare de viaţă, cât şi asigurare pentru pierderea temporară sau totală a capacităţii de muncă. În primul rând însă, Media Sind solicită recompensarea jurnaliștilor care merg la proteste cu un spor de 200% din salariul de bază.
Federaţia condamnă public violenţele produse asupra jurnaliştilor aflaţi în misiune pentru a relata evenimentele ce au avut loc în Bucureşti, în 14 si 15 ianuarie 2011. De asemenea, solicită participanţilor la manifestaţii cât şi autorităţilor publice să respecte munca jurnaliştilor aflaţi în misiune pentru a informa opinia publică şi să respingă orice atacuri asupra acestora. "Atât libertatea de exprimare cât şi dreptul publicului de a fi informat sunt drepturi inviolabile iar jurnaliştii nu-şi fac decât datoria pentru ca aceste principii democratice să fie exercitate", scrie Cristi Godinac, președinte Media Sind.
Media Sind: Jurnaliștii care au transmis de la proteste trebuie să primească un spor de 200% din salariul de bază
18 ianuarie 2012, 13:04
Ultima modificare în 18 ianuarie 2012, 15:04
Media Sind solicită respectarea art 30 din Contractul Colectiv de Muncă (CCM), care spune că angajatorul jurnalistului care pleacă în zonă de conflict trebuie să îi dea acestuia un spor de 200% din salariul de bază
Etichete: jurnalisti,
media,
salariu,
sindicat,
sporuri
Publicat in categoriile: Știri Mondene
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Mondene
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Ce legătură exită între LinkedIn şi site-urile matrimoniale
- INFOGRAFIC: Anul în care numărul românilor pe Facebook aproape s-a dublat
- Intact Interactive a pus capăt colaborării cu regia Q2M
- Affichage Holding SA a devenit acţionar unic al operaţiunilor din România
- Cele mai bune reclame ale anului 2011
- Companiile din România, tot mai active în social media. Află ce urmăresc acestea
- Coreea de Sud: Reţelele de socializare pot fi din nou utilizate în campaniile electorale
- STUDIU: Italienii cred că internetul este inutil
- Ce se întâmplă la fiecare 60 de secunde pe internet
- CNA analizează posibilitatea de interzicere a folosirii bunurilor din patrimoniu în reclame