Ne încântă ideea de a arăta bine, ținem regim de slăbit, însă când vine vorba de un stil de viață sănătos care implică și mișcare, prea puțini dintre noi optează pentru un abonament la o sală de fitness. Potrivit unei estimări Capital, circa 1%-2% din populația adultă a României deține un card de membru la un club, în condițiile în care statisticile arată că peste 60% din aceeași populație are probleme cu greutatea. La nivel național, există peste 600 de săli de sport, circa 30% fiind în București. În același timp, doar trei lanțuri internaționale sunt prezente local, acestea fiind World Class, Moving Class și Pure Health and Fitness.
Există și o parte pozitivă. Ora de sport începe să-și găsească loc în programul săptămânal al românilor, cu precădere al bucureștenilor, mai ales datorită promoțiilor atractive pe care operatorii din domeniu le practică cu regularitate. „Față de restul țării, Capitala stă bine la numărul de abonamente la sală. Față de capitalele vestice, nu suntem nici măcar la jumătate“, spune Cristian Bolfoș, managerul clubului One Fitness. Potrivit acestuia, în medie, un bucureștean merge la sală de două-trei ori pe săptămână. În ultima perioadă s-a observat un trend de a practica sport dimineața, la prima oră. „Am sesizat că 20%-25% dintre cei care au abonamente la noi vin la primele ore. În general, aceștia sunt corporatiștii și cei tineri (studenții – n.red.)“, adaugă managerul. Numărul abonamentelor active One Fitness a ajuns la 1.500, fiind în creștere. În prezent, un abonament anual la fitness, care include și accesul la saună, costă 300 de euro, iar unul similar aerobic și fitness costă 420 de euro.
Tarifele sunt ceva mai mari la World Class, operator cunoscut în special pe segmentul corporate, care multă vreme a fost cel ce aducea cei mai mulți clienți.
Situația s-a schimbat, în prezent 50% din membrii clubului fiind posesorii unor abonamente individuale contractate de cele mai multe ori la superpromoții. Spre exemplu, un tarif de 400-500 de euro pe an era de neconceput pentru World Class în urmă cu câțiva ani, în condițiile în care, în medie, contravaloarea unui abonament lunar care permite accesul la oricare dintre unitățile clubului este de 900 de euro pe an. La ora actuală, World Class are 15.000 de abonamente active, în creștere față de anul trecut. „Ne-am menținut tarifele practicate, însă avem multe oferte speciale pe termen scurt. Motivul creșterii sunt evenimentele pe care le facem. Spre exemplu, am ieșit din sală în parcuri, suntem prezenți în zona sportivă, avem maratoane etc.“, spune Andreea Ioniță, director de marketing al World Class. „Lumea este din ce în ce mai interesată să facă sport“, adaugă aceasta, menționând că 99% dintre persoanele care vin la orele de aerobic sunt femei.
Cerere ponderată, extindere lentă
Numărul membrilor cluburilor a crescut și datorită extinderii suprafețelor. La nivel național, World Class este singurul jucător prezent de pe piaţă. Deși a suspendat temporar activitatea clubului de la Constanța (până la redeschiderea hotelului Rex), anul acesta se alătură rețelei trei noi cluburi, toate în București. Cel puțin inaugurarea unui al doilea club al lanțului One Fitness are în plan, pentru 2012, și Cristian Bolfoș. Potrivit acestuia, noile centre vor fi tot în Capitală.