Sportiv de tip nou: corporatist de bowling

Dacă nu mai găsiți motive să ieșiți seara cu colegii la o bere, puteți alege o variantă acceptată de toată lumea: înscrierea într-o competiție de bowling, care durează cinci luni!

Bowlingul sau jocul de popice, cum era cunoscut la noi înainte de a prelua numele englezesc, este unul dintre cele mai populare sporturi indoor, în special pentru nivelul minim de cunoștințe necesare pentru a-l practica. Sigur, vor­bim aici de amatori, dar dacă intrăm în zona profesioniștilor, treaba se schimbă substanțial. Deși pare ușor, obținerea punctajului maxim la fiecare lansare este un lucru extrem de dificil.
Partea frumoasă este posibilitatea organizării de turnee și competiții pe tot parcursul anului, concursuri la care participă cele câteva mii de jucători în­re­gistrați la diferitele cluburi (private) din țară. De altfel, pe lângă sălile specializate de bowling, biliard și tenis de masă, a devenit o obișnuință ca fiecare mall să dețină un club de acest gen.
Evident, pentru men­ți­nerea interesului jucătorilor și pentru majorarea numărului de clienți, patronii cluburilor organizează competiții lunar și chiar săptămânal. O idee care a ieșit puțin din „regula“ obișnuită (adică înființarea de concursuri pentru clienții permanenți, cu premii din partea casei sau a sponsorilor) este crearea unei competiții pentru angajații firmelor și companiilor, la care aceștia să participe pe echipe.
Etape săptămânale pentru jucători
Company Bowling Challenge este numele pe care Marius Piticaru, manager dezvoltare la Club Oxygen, l-a găsit pentru această competiție. „Ne dorim să aducem oamenii împreună și să se distreze la bowling și, câteva ceasuri, să uite de calculator, telefoane mobile și alte obligații de birou și să se concentreze doar asupra plăcerii de a arunca bila de bowling“, spune Marius Piticaru.
Concursul se întinde pe mai multe luni, cu etape săptămânale și cu o finală pe data de 22 iunie. Nu mai puțin de 28 de echipe s-au înscris în competiție (fiecare cu câte trei jucători), toate din 20 de companii cu activități în banking, asigurări, auto, telecom și altele.
Fiecare membru al unei echipe trebuie să achite o taxă de 50 de lei și poate primi și un card cu numele echipei (contra sumei de 100 de lei), pe baza căruia se bucură de reduceri la barul și restaurantul clubului Oxygen, din Sun Plaza Mall. Taxe pentru calitatea de membru sunt percepute de toate cluburile din București, printre cele mai cunoscute fiind IDM și Texas.
Sport, bere sau afaceri
Deocamdată, conform clasamentului la zi al Campionatului național individual, „legea“ o fac constănțenii, care ocupă primul loc și la fete, și la băieți. Însă nu pentru competiție încearcă managerul de la Oxygen să atragă corporatiștii. „Bowlingul este un sport în care nu te bați cu cineva, ci doar cu tine“, spune acesta. „Este vorba despre capacitatea fiecăruia dintre noi de a repeta o lovitură corectă, ceea ce duce la performanță“, a adăugat Piticariu. O modalitate frumoasă de a spune că doar printr-o mai bună și mai eficientă organizare îți poți învinge rutina zilnică.
În cazul în care considerați că bowlingul nu este un sport solicitant, vă putem asigura că o partidă completă (de aproape trei ore), jucată după o perioadă de inactivitate de cel puțin lună, va produce o febră musculară de toată frumusețea! Iar dacă sportul în sine interesează mai puțin, competiția este o scuză excelentă pentru a ieși la o bere cu colegii. Nu este exclusă însă nici varianta în care lângă piste se va discuta despre afaceri!