Spectaculosul și, totdată, lăudatul model Ford Mustang, o adevărată navă amiral a pleiadei de vehicule produsă de marele grup american care deține uzina de la Craiova, a primit doar două stele la testele de siguranță EuroNCAP.
Specialiștii instituției independente care certifică siguranța vehiculelor comercializate pe piața europeană, EuroNCAP, atrag atenția asupra nivelului general de siguranță oferit de „muscle car-ul” Ford Mustang. Testat la începutul acestui an, modelul este blamat pentru protecția slabă asigurată atât ocupanților adulți cât și copii. În plus, mașina duce o lipsă „îngrijorătoare de echipamente de siguranță disponibile în mod obișnuit pe piața europeană”. Conform unui document EuroNCAP, Mustang a fost gândit astfel încât să treacă fără probleme testele – mai puțin drastice – din Statele Unite, însă varianta europeană a fost modificată minor pentru a satisface reglementările din UE.
În timpul testului de impact frontal, airbag-urile șoferului și pasagerului din dreapta s-au umflat insuficient pentru a proteja ocupanții. De asemenea, la același test, s-a observat că centurile de siguranță pentru locurile din spate nu au sisteme de pretensionare și limitatoare de sracină ceea ce permite pasagerilor de pe banchetă să „gliseze” pe sub acestea suferind leziuni abdominale. Nici la impactul lateral situația nu a fost cu mult mai bună, manechinul corespunzător unui copil de 10 ani lovind cu capul – pe sub airbag-ul cortină – ornamentele interioare.
În urma acestui test, reacția secretarului general EuroNCAP, Michiel van Ratingen, a fost furibundă: „Ford nu se aștepta ca noi să testăm Mustang în Europa și a ales să nu doteze mașina vândută aici cu anumite sisteme de siguranță care sunt disponibile în America. O astfel de atitudine în privința standardelor de siguranță ar trebui să îi preocupe pe clienții Ford chiar dacă aceștia cumpără un vehicul „musculos” de mare putere sau o mașină normală de familie”.
În apărarea sa, Ford menționează că o variantă facelift a modelului Mustang va fi disponibilă în Europa în acest an, ea incuzând în dotarea standard Pre-Collision Assist și Lane Keep Assist.
Cu toate acestea, van Ratingen atrage atenția că EuroNCAP va testa și varianta facelift a lui Ford Mustang pentru a verifica îmbunătățirile, însă este de părere că Ford va trebui să investească mai mult în dotările de siguranță ale viitoarelor sale modele.
Anul trecut au fost vândute în România circa 100 de unități Ford Mustang.