A jucat baschet de performanţă, îi plac motocicletele Harley Davidson şi colecţionează whisky rar. Totuşi, în mediul de afaceri, Gabriel Marin nu este cunoscut atåt pentru hobby-urile sale, cåt pentru businessul din domeniul IT. Imediat după ce a absolvit facultatea de cibernetică s-a angajat la fabrica de becuri de la Fieni. Gabriel Marin a lucrat apoi ca programator la Fabrica de Calculatoare, după care a ocupat un post de invidiat la Romcontrol Data, una din puţinele
A jucat baschet de performanţă, îi plac motocicletele Harley Davidson şi colecţionează whisky rar. Totuşi, în mediul de afaceri, Gabriel Marin nu este cunoscut atåt pentru hobby-urile sale, cåt pentru businessul din domeniul IT.
Imediat după ce a absolvit facultatea de cibernetică s-a angajat la fabrica de becuri de la Fieni. Gabriel Marin a lucrat apoi ca programator la Fabrica de Calculatoare, după care a ocupat un post de invidiat la Romcontrol Data, una din puţinele companii mixte romåno-americane din perioada comunistă. Imediat după Revoluţie, şi-a deschis propriul business: a început să ansambleze şi să våndă calculatoare. „În 1990, abia împlinisem 30 de ani. Nici măcar nu am avut celebrii bani, ca să citez un clasic în viaţă, din vånzarea de blugi sau cafea prin porturi. Pur si simplu, am pornit de la zero“, îşi aminteşte Gabriel Marin, în prezent doctor în economie. În 1992, a înfiinţat compania Omnilogic. Banii erau tot puţini, componentele IT, scumpe şi greu de procurat, iar legile lipseau cu desăvårşire. „Uşor n-a fost deloc. Nu mulţi oameni înţeleg, în momentul de faţă, ce înseamnă să pleci cu un sac de hårtii de 100 de lei pe care să le schimbi în cămine, unde era plin de arabi. Puteai să-ţi rişti chiar şi viaţa. Nu exista un cadru legal, nici măcar nu puteai să funcţionezi ca o firmă“, spune Gabriel Marin.
Toate au trecut, iar afacerea a prosperat. Nici nu se putea altfel, cåt timp filozofia de business a antreprenorului este simplă şi pragmatică: să realizeze tot ce îşi propune. „Este o problemă de motivaţie, de cum concepi businessul. De fapt, e important ce vrei de la viaţă: unii vor bani, alţii vor glorie, alţii vor o maşină sau o amantă manechin. Sunt multiple motivaţii, care pot fi înţelese. Dacă depăşeşti aceste motivaţii imediate, se vede diferenţa sau, mai bine spus, leadershipul“, explică fondatorul Omnilogic. Astăzi, după 16 ani de la înfiinţare, compania are afaceri de aproape 200 de milioane de dolari. A încheiat parteneriate cu cei mai mari producători din domeniul IT&C şi este în plin proces de extindere regională. „Ambiţia mea e să devenim prima firmă care reuşeşte să aibă un miliard de dolari cifră de afaceri, undeva într-un orizont de trei-cinci ani. Am avut o prognoză mai apropiată, dar acest crah financiar înseamnă şi pentru noi reevaluări“, a spus, reporterilor Capital TV, Gabriel Marin. Întreaga lui poveste o aflaţi duminică, la „Oameni în Top“.
Subiectele emisiunii
Pentru a avea succes în afaceri nu este obligatoriu să ai o idee de business absolut originală, să cauţi nişe de piaţă noi sau insuficient exploatate. Poţi apela cu încredere la o afacere la cheie, o afacere care are deja testată reţeta profitului. Cum găseşti însă businessul care ţi se potriveşte şi care urmează să te îmbogăţească? Apelezi la o firmă de consultanţă în domeniul francizelor. Aceasta, pe långă consiliere, intermediază şi încheierea contractului. Ce trebuie să ştiţi atunci cånd vă deschideţi un astfel de business, aflaţi la „Fabrica de bani“.
CULISELE ECONOMIEI
Criza economică are şi o parte bună. Preţul barilului de ţiţei este într-o continuă scădere. A ajuns deja la cel mai mic nivel din ultimele 22 de luni, şi pare că nu se opreşte aici. Normal ar fi ca preţul benzinei la pompă să scadă direct proporţional. Totuşi, în Romånia, preţul s-a redus doar cu aproximativ 15%. Care sunt explicaţiile, vedem la „Culisele economiei“.
TRENDURI
Simţuri. Atracţie. Mister. Un parfum, în adevăratul sens al cuvåntului, este o armă. O armă cu ajutorul căreia cei iniţiaţi pot face ravagii. O scurtă incursiune în istoria omenirii o demonstrează. Farmecele femeilor celebre îşi au, de cele mai multe ori, secretul într-o sticluţă de parfum. Curios este că, pånă în ziua de azi, această artă a cuceririi şi-a păstrat renumele şi chiar a evoluat. Cum? Vedem la „Trenduri“.