Emmanuel Macron a anunțat, marți, 26 mai, un plan de peste 8 miliarde de euro pentru a susține industria auto franceză dur afectată de criza de coronavirus, cu obiectivul de a face din țară primul producător de „vehicule curate” în Europa. În vizită într-o uzină a producătorului de echipamente Valeo la Étaples (Pas-de-Calais), el a declarat că vrea „să facă din Franța prima națiune producătoare de vehicule curate în Europa ajungând în cinci ani la peste un milion pe an de vehicule electrice, hibride reîncărcabile sau hibride” produse în țară.
Să încurajeze vehicule nepoluante
Pentru a relansa vânzările care s-au prăbușit odată cu criza Covid-19, Emmanuel Macron dorește de asemenea să încurajeze cumpărarea de vehicule curate. El a promis o creștere a bonusului ecologic la 7.000 de euro pentru cumpărarea de vehicule electrice de către particulari și la 5.000 de euro pentru companii, ca și crearea unui bonus de 2.000 de euro pentru mașini hibride reîncărcabile.
El a mai anunțat o întărire a dispozitivului de primă de conversie care este benefic pentru familiile modeste pentru cumpărarea unui vehicul nou contra casării unui vehicul vechi. “Un particular care casează un vehicul poluant diesel sau pe benzină” va primi un ajutor de 3.000 de euro, crescut la 5.000 de euro în caz de cumpărare a unui vehicul electric, a explicat el.
Statul pune presiune pe Renault
În sfârșit, el a anunțat că constructorul auto Renault a acceptat “să se alăture programului european de baterii electrice” susținut de concurentul PSA (Peugeot, Citroën, Opel) și grupul Saft, filială a Total.
Această decizie face parte din angajamentele cerute de statul francez pentru a promova producția în Franța în schimbul împrumutului de 5 miliarde de euro garantat pentru constructor, conform france24.com.