Nu cu mult timp în urmă, reprezentanatul UNICEF în România semnala într-un interviu acordat Capital Online că în perioada crizei oamenii săraci au nevoie de un şi mai mare sprijin financiar pentru a reuşi să facă faţă crizei.

Patricia H. Werhane, unul dintre cei membrii participanţi la Global Ethics Forum ce s-a desfăşurat în această săptămână la Geneva, a şocat, efectiv, participanţii acetei întâlniri declarând că etica şi responsabilitatea socială nu sunt un răspuns adecvat crizei.

„Să lăsăm deoparte responsabilitatea socială şi filantropia şi să cerem companiilor să inoveze, să creeze locuri de muncă şi profit”, a spus cea care conduce International Society of Business Economics and Ethics.

 „Uitaţi-vă la Enron, gigantul american al energiei, care era o companie model pentru că sprijinea comunităţile şi era activă. Acest lucru nu a împiedicat-o să-şi manipuleze conturile”, a arătat Werhane.

Caritate şi reclamă

Aceasta a criticat aspru companiile care utilizează operele de caritate ca instrumente de marketing.

„Din păcate, activităţile de responsabilitate socială sunt orientate către exterior şi, de cele mai multe ori, servesc să mascheze nişte probleme”, a adăugat Werhane.

 Ea a pledat pentru schimbarea mentalităţii care a condus la diverse scandaluri în interiorul companiilor şi la criză.

 În urma discursului acid ţinut la Global Ethics Forum, Patricia H. Werhane a primit mai multe critici din partea unor participanţi europeni, susţinători activi ai programelor de responsabilitate socială.

 „Patricia H. Werhane apără o viziune americană. În Europa, responsabilitatea socială este importantă. În unele state, ea este reglementată prin lege”, a spus un delegat guvernamental francez, în timp ce un reprezentant al unei fundaţii a recunoscut că de cele mai multe ori programele filantropice nu sunt ceea ce ar trebui să fie, însă acest lucru nu înseamnă că ele trebuie desfiinţate.

DETALII:

Citeşte şi Paradox: în vremuri de criză se dau mai puţini bani pentru săraci

SURSA: „Le Temps”