Agenția de media Starcom a realizat în premieră în România Studiul Valorilor prin care sunt explicate alegerile oamenilor pentru anumite produse sau canale media nu în funcție de demograficele obișnuite (vârstă, venit, educație), ci în funcție de valorile pe care oamenii le au.
Astfel, studiul împarte populația României în 4 cadrane în funcție de două axe reprezentative: Autonomie-Comunitate, Responsabilitate-Dorință.
"Între consumul de branduri, consumul de media și stilul de viață există o legătură foarte strânsă. Numitorul comun al alegerii este suprapunerea de valori. Prin acest studiu, Starcom pune la dispoziția clienților săi un model eficient de segmentare și planificare. Cercetarea vine să completeze în mod unic datele de audiență deja existente", a explicat Carmen Chipuc, Managing Director la Starcom MediaVest Group.
Cum consumă românii media și produse în funcție de valorile și stilul lor de viață
A. Ziarele tradiționale sunt grupate în cadranul dominat de oamenii conservatori, centrați pe valorile familiale și sociale. Aici sunt brandurile “mainstream”, dar și produsele tipic feminine. Televiziunile care se regăsesc în acest cadran sunt TVR1, dar și Discovery și Animal Planet. Tot din punct de vedere media, aici găsim și site-urile de femei și cele culinare.
Din punct de vedere produse, populația care se regăsește în acest cadran conduce Peugeot, este client al BRD, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, mănâncă ciocolată Kinder sau Milka și bea mai degrabă Sprite sau Pepsi.
B. Cadranul publicului definit de amestecul dintre comunitate si plăcere, deci afiliat, dar mai puțin tradiționalist, are valori asemănătoare canalelor de filme AXN, ProCinema și al stațiilor de muzică. Este un public activ, care preferă călătoriile și sportul.
Cei care aparțin acestui grup conduc Audi, sunt clienți ING Bank, și preferă berile Heineken, Stella Artois sau Beck’s.
C. Cadranul "spiritului de aventură" este unul predominant masculin, cu valori combative. Prin agresivitatea lor, tabloidele culeg la graniță acest public aplecat spre independență și propria plăcere. De asemenea, ziarele și televiziunile de sport au un public foarte independent, diferențiindu-se puternic în acest cadran.
În ceea ce privește produsele, populația acestui cadran se orientează mai degrabă către Toyota, Honda, sau VOLVO, lucrează mai degrabă cu bănci precum Millennium Bank sau Volksbank, folosește iPhone-ul, bea bere Carlsberg, Ciuc, sau Ursus și are o înclinație clară către Red Bull.
D. Spațiul "responsabil și independent" este populat cu publicul care consumă stațiile generaliste, ProTV și Antena 1, sau canalele de știri, Realitatea TV și Antena 3.
De pe piața auto, publicul din acest cadran va alege mai degrabă mărci precum Citroen sau Dacia, va fi client mai degrabă al Băncii Românești sau Citibank, va consuma cu precădere bere Golden Brau sau Bergenbier, va alege cu precădere ciocolată Africana sau Primola și se va răcori mai degrabă cu Fanta sau Frutti Fresh.
SURSA: Starcom Media
Spune-mi ce bere bei ca să-ți spun cine ești!
6 decembrie 2010, 12:17
Ultima modificare în 6 decembrie 2010, 14:17
Conform datelor de monitorizare, românii sunt expuși în medie pe lună la mesajul a peste 450 de branduri. Pe care îl va alege?
Etichete: branduri de lux,
studiu
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook