Spune-mi la ce evenimente participi ca să afli ce reduceri ai

Forumuri, seminarii și alte acțiuni pot fi cheia pentru obținerea unui bilet de avion mai ieftin cu până la 40%. Companiile aeriene cooperează cu organizatorii de evenimente pentru tarife cât mai accesibile participanților.

La sfârșitul lunii iunie, la Bucu­rești, va avea loc un congres la care vor participa peste 1.000 de de­legați din întreaga lume. Cine călătorește cu Tarom în acea perioadă, de exemplu de la Sofia, va plăti 284 de euro pentru un bilet de avion. Tariful poate fi diminuat până la 170 de euro dacă pasagerii sunt participanți la congres. „Am oferit participanților din țară și străinătate reduceri tarifare atât pe cursele externe, cât și pe cele interne.  Discounturile se situează, în general, între 25% și 40%“, declară Paula Călărașu, director de comunicare al Tarom.
Acest eveniment face parte din multe altele la care companiile aeriene au devenit parteneri oficiali. Practic, participanții la evenimentele cu pricina primesc un cod unic pe care-l pot folosi ulterior în momentul achiziționării biletelor. Dacă operatorul aerian este transportatorul ofi­cial al evenimentului, discounturile sunt semnificative. De altfel, este o nișă care s-a dezvoltat foarte bine anul trecut, continuând trendul și în 2011. Raportat la veniturile operatorilor aerieni, astfel de activități reprezintă procente bune în cifrele de afaceri ale companiilor. „În ultimul an, a crescut numărul solicitărilor de colaborare la diverse tipuri de evenimente organizate în România sau în alte țări“, declară reprezentantul Tarom, menționând că există deja colaborări tradiționale precum Festivalul Enescu sau TIFF de la Cluj. Tarom are anual zeci de colaborări de acest tip.
Cum obții reducerea
Natura și importanța evenimentului, respectiv gra­­­dul de expunere sunt cele mai importante criterii pe care o companie le ia în calcul când pregătește tarifele pentru forumuri, seminarii etc. În același timp, un volum mai mare de pasageri atrași pe curse face diferența. „Suntem încântați că acest segment își revine. British Airways a devenit extrem de flexibil, iar acum oferă prețuri cu adevărat atrăgătoare pentru organizatorii de evenimente. În anumite cazuri, reducem prețurile cu până la 30% din prețurile noastre oficiale“, declară Emil Delibashev, country manager British Airways (BA). Condiția pentru reducere este existența a cel puțin nouă pasageri care să călătorească împreună la eveniment, pentru călătoriile la clasă superioară prețurile reduse putându-se aplica de la cel puțin șase invitați. 
Numărul evenimentelor în care sunt implicați diferă de la operator la operator. Dacă Tarom pune anual la dispoziție bilete promoționale pentru câteva zeci de evenimente, un operator precum Austrian Airlines se implică în circa 100-130 de acțiuni pe an. „2010 a fost un an de succes, iar 2011 merge bine. Industria evenimentelor este rezistentă la criză“, declară Jose Luis Gilabert, director general pentru România al Austrian Airlines.  Potrivit acestuia, discounturile pentru par­ticipanții la evenimente sunt între 10% și 20%, iar re­ducerile sunt aplicabile dacă grupul participanților este de minimum 50 de persoane.
Printre alte avantaje ale programului, se numără și reducerea pentru însoțitor. „Cei care participă la evenimente la care noi suntem parteneri oficiali beneficiază de 20%-30% reducere din tariful întreg al biletului. Sună tentant pentru organizatorii de astfel de acțiuni, primim propuneri zilnic, însă dăm curs doar unora, ultimul fiind Eurovisionul“, conchide Stefan Versemann, director comercial pentru România al Lufthansa.
Sună tentant pentru organizatorii de evenimente, primim propuneri zilnic, însă dăm curs doar unora.
Stefan Versemann, director comercial, Lufthansa

40% este reducerea cea mai mare pe care o companie aeriană o poate oferi participanților la diverse evenimente la care operatorul este partener oficial