În urma unei cereri în creştere pentru servicii specializate, companiile internaţionale aduc sistemul de spălătorii auto, în sistem de franciză, şi pe piaţa autohtonă. Testată în Franţa începând cu anul 1996, franciza American Car Wash intră şi pe piaţa românească printr-un concept full service de spălătorie auto. Un asemenea centru American Car Wash oferă servicii de spălare exterior (prespălare manuală, spălare într-un tunel de aproximativ 30 de metri pătr
În urma unei cereri în creştere pentru servicii specializate, companiile internaţionale aduc sistemul de spălătorii auto, în sistem de franciză, şi pe piaţa autohtonă.
Testată în Franţa începând cu anul 1996, franciza American Car Wash intră şi pe piaţa românească printr-un concept full service de spălătorie auto. Un asemenea centru American Car Wash oferă servicii de spălare exterior (prespălare manuală, spălare într-un tunel de aproximativ 30 de metri pătraţi, cu perii de bumbac pentru evitarea zgârieturilor, spălare sub presiune a roţilor), spălare interior (aspirare, curăţare interior, geamuri, portbagaj) şi un spaţiu de aşteptare unde clienţii pot servi sandviciuri şi băuturi, iar copiii se pot bucura de locuri de joacă special amenajate.
Activitatea acestui tip de spălătorie auto necesită suprafeţe între 1.500 şi 3.000 de metri pătraţi şi vizează oraşe cu o populaţie de minimum 50.000 de locuitori.
Din punct de vedere financiar, investiţia iniţială într-o locaţie American Car Wash se ridică la peste 300.000 de euro, în această sumă fiind incluse atât taxa de intrare în reţeaua de franciză, reprezentând circa 40.000 euro, cât şi alte cheltuieli de start, precum cele de amenajare a spaţiului, costul echipamentelor de lucru şi al materialelor pentru spălare şi curăţare.
Investiţia totală iniţială se raportează la suprafaţa unei spălătorii. Astfel, pentru o suprafaţă de 1.500 de metri pătraţi, costul echipamentelor se poate ridica la aproximativ 130.000 de euro, iar pentru amenajarea spaţiului, cheltuielile se vor cifra la aproximativ 150.000 de euro. Totodată, potenţialii francizaţi beneficiază din partea francizorului de asistenţă în construirea şi amenajarea centrului de lucru, formare din punct de vedere tehnic şi comercial şi de consiliere pe toată perioada contractului de franciză.
Timpul scurt petrecut în spălătorie, de circa 30 de minute, alături de un sistem de abonamente avantajoase pentru clienţi (discount la peste zece spălări pentru posesorii de card) şi prezenţa unui personal calificat, sunt câteva dintre avantajele spălătoriilor American Car Wash.
În 2007, reţeaua American Car Wash din Franţa a înregistrat venituri în creştere: cifra de afaceri a avut un avans de 16,9% comparativ cu anul precedent, iar numărul de abonaţi s-a majorat cu 33%.
Capital – Editia nr. 18, data 7 mai 2008