Rezultatele din trimestrul al doilea din 2013 au fost primite cu o exuberanță ne neimaginat de către investitori.
Acțiunile Facebook au explodat practic pe Wall Street după publicarea rezultatelor, crescând cu 20%, până la 31,81 dolari, în sesiunea extinsă de după clopoțelul de închidere. În cadrul sesiunii normale, acțiunile au crescut cu doar 1,45%, până la 26,51 dolari.
Rețeaua socială numărul 1 în lume a raportat că 700 milioane din cei 1,15 miliarde de utilizatori vizitează Facebook cu regularitate zilnică, în creștere de la 665 milioane cât erau la finele primului trimestru.
Creșterea s-a produs în ciuda îngrijorărilor că traficul pe Facebook ar putea suferi pe fondul competiției cu o multitudine de noi servicii mobile populare printre tineri, cum ar fi Snapchat sau WhatsApp.
“Compania a făcut cu succes tranziția la zona de mobile, iar noile formate de publicitate funcționează foarte bine. Angajamentul este destul de puternic încă și nu pare că cineva a fost chiar blocat de aceste reclame extra”, spune analistul Arvind Bhatia de la Sterne Agee.
Facebook a reușit să-și crească veniturile cu 53%, până la 1,813 miliarde dolari în al doilea trimestru, cu mult peste estimarea medie  de 1,618 miliarde dolari a analiștilor chestionați de Thomson Reuters. În urmă cu un an, Facebook raportase venituri trimestriale de 1,184 miliarde dolari.
Cea mai bună veste este că veniturile din zona publicității pe mobile au ajuns să reprezinte 41% din veniturile totale din publicitate, în creștere impresionantă de la 30% cât erau în urmă cu doar trei luni.
Cea mai mare rețea socială din lume a spus că a obținut un profit net de 333 milioane dolari, sau de 13 cenți pe acțiune, comparativ cu 157 milioane dolari sau 8 cenți pe acțiune în urmă cu un an.
Excluzând compensațiile cu acțiuni și ajustările privind cheltuielile cu salariile și taxele pe profit, Facebook a spus că a câștigat 19 cenți pe acțiune.