Prin intermediul unor programe concertate strategic, managementul companiei farmaceutice a lansat tinerilor provocarea la o competitie pentru excelenta nu numai in afaceri – ,,scoala de Afaceri GSK,,, ci si in studiu – ,,GSK-Junior Achievement,,, excelenta in profesie – ,,Premiile GSK,, si excelenta in cadrul echipei – ,,GSK Voyager,,. Compania deruleaza cu succes astfel de proiecte in lume si spera ca, in functie de rezultatele ce vor fi obtinute in Romania, ele sa devina o buna practica in domeniul educatiei studentilor nostri.
Proiectul recent promovat in cadrul intreprinderii Europharm din Brasov – ,,scoala de Afaceri GSK,, nu este doar unul in traditia GSK in lume, cat are menirea de a sparge tiparele de gandire a tinerilor. ,,scoala de Afaceri GSK va fi o dovada ca buna pregatire profesionala, motivarea si determinarea sunt motoarele pentru dezvoltarea carierei,,, a declarat domnul Musneci la inaugurare. Programul de pregatire dedicat studentilor din ultimul an, dar si celor aflati la debutul carierei, indiferent de domeniul in care si-au dezvoltat studiile, este primul din seria deja anuntata ce domnul Musneci. El este urmarea eforturilor depuse timp de mai bine de o jumatate de an de echipa de tineri manageri de la GSK in directia conceperii unui sistem de dezvoltare a excelentei in cariera. Misiunea lor este de a oferi studentilor din ultimul an de studiu posibilitatea de a conecta pregatirea teoretica la experiente directe in cadrul unei companii multinationale. Pentru a se putea pune in aplicare proiectul scolii de afaceri a fost nevoie de crearea si formarea unei echipe de specialisti capabila sa-si asume rolul de indrumatori ai carierei unor tineri si sa faca fata sarcinilor multiple de pregatire in afaceri ,,on the job,,. Simona Ion, training manager la GSK, recunoaste ca aceasta scoala ,,este un proiect in premiera si pentru noi. Este foarte provocator sa ai de-a face cu tineri care iti pun atat de multe intrebari. Sunt convinsa ca ei vor aduce in companie aer proaspat, iar noi, la randul nostru, vom creste o data cu ei.,,
Pentru a putea asigura o selectie in masura sa asigure potentialul necesar unui proiect atat de ambitios au fost trimise informatii despre concurs in 54 de facultati din toata tara si s-a facut o ampla popularizare prin mass-media. Ioana Enache, manager la grupul de marketing si relatii publice GSK, recunoaste ca a ramas impresionata de calitatea tinerilor care au trimis CV-urile. ,,Selectia a fost extrem de dificila. Dupa prima faza, respectiv verificarea intrunirii criteriilor de inscriere si raspunsul la un prim set de intrebari, au fost selectati pentru etapa urmatoare mai mult de jumatate dintre cei inscrisi in competitie: 112 candidati, ceea ce indica un nivel de pregatire extraordinar de bun din partea tinerilor.,, Selectia finala s-a facut prin intermediul unui centru de evaluare, condus de o echipa a firmei de consultanta AIMS, si a presupus trecerea printr-o serie de exercitii individuale si de grup. Candidatii au fost evaluati in functie de criterii precum implicarea in proiecte extrascolare sau compatibilitatea cu standardele si cultura GSK.
Marele premiu:
doua contracte de munca
Din 216 tineri au ramas la scoala 50 de participanti: 16 baieti si 34 de fete. Ei provin in cea mai mare parte din Bucuresti (44%). Trei sferturi dintre cei selectati (76%) au ca profil de pregatire studiile economice. Timp de doua saptamani (intre 6 si 20 iulie), 25 dintre candidatii admisi in program participa la prima sesiune de cursuri in cadrul intreprinderii brasovene Europharm.
Cealalta jumatate din cei selectionati vor incepe pregatirea in sesiunea programata la inceputul lunii august. Echipa de traineri si specialisti de la GSK va asigura un transfer de cunostinte teoretice prin organizarea unor cursuri de marketing, vanzari, distributie, finante, resurse umane, comunicare si relatii publice, dar accentul se va pune pe aspectele practice ale vietii unei companii. Ioana Enache spune ca tinerii vor fi pusi sa lucreze efectiv alaturi de acesti specialisti in toate departamentele din companie, astfel incat sa poata intelege exact cum functioneaza o afacere. ,,Vrem sa vedem nu numai cum inteleg mecanismele si le aplica, dar si initiativele pe care le pot avea.,, Studentii vor fi pusi sa elaboreze in final un proiect de afaceri, la care vor lucra in echipa. Selectia celor doua persoane care vor fi angajate in final in cadrul companiei GSK se va face pe baza criteriilor ce se vor urmari cu mare atentie pe parcursul celor doua sesiuni: evolutia si contributia la program, dar si atitudinea tinerilor in afara cursurilor.
Fiind vorba de un proiect inedit, directorul general Roberto Musneci este constient ca vor exista, inerent, si greseli: ,,Din acest program vom invata ce facem bine si ce este rau, vom corecta greselile si ne vom orienta mai corect spre cele care vor continua in viitor.,,
Atuuri pentru o cariera de exceptie
Sorin Dinuta, absolvent promotia 2003, ASE Bucuresti, Facultatea de Comert
,,Ma astept de la profesionistii care lucreaza intr-o firma asa de mare cum este GSK sa ma invete cum este mediul real de afaceri din Romania si cum fac ei sa fie lideri in domeniu. Experienta pe care o voi dobandi va fi un atu in competitiile profesionale viitoare. O scoala de afaceri condusa de GSK, consemnata in CV, reprezinta o carte de vizita pentru evolutia mea ulterioara in cariera.,,
Modelul oamenilor de succes
Iulia Ionita, absolventa promotia 2003, Facultatea de stiinte si Ingineria Alimentelor, Galati
,,Imi doresc sa ajung sa am afacerea mea. Este foarte dificil in conditiile actuale. Am nevoie de experienta in domeniu, de oameni si de informatii care sa ma ajute sa merg mai departe si sa-mi arate cum sa pun in aplicatie ceea ce vreau. Lucrul acesta cred ca-l poti invata cel mai bine de la oameni de succes, iar acestia sunt cei de la Glaxo.,,