Cutia de viteze 9G-Tronic, lansată în producţie la Sebeş, va echipa 20 de modele Mercedes Benz, care sunt vândute în aproximativ 200 de ţări din întreaga lume, a declarat Markus Schaefer, membru al Consiliului de administraţie al diviziei Mercedes Benz Cars a concernului Daimler.

Transmisia automată 9G-Tronic este un adevărat reper pentru orice constructor auto și orice mașină de generație nouă. Cu rapoarte scurte aceasta permite o reducere sesizabilă a vitezei de rotație a motorului fapt ce generează o scădere a consumului sau, mai exact, o eficiență energetică ridicată, și un confort sporit în timpul rulării.

Demararea producţiei cutiilor de viteze 9G-Tronic are loc la doi ani de la începerea lucrărilor de extindere a uzinei Star Assembly de la Sebeş, investiţia Daimler fiind de peste 300 milioane de euro, iar sprijinul acordat de statul român situându-se la 37,4 milioane euro, a precizat Falk Pruscha, CEO Star Transmission & Star Assembly. 

Star Transmission şi Star Assembly sunt cele două entităţi locale ale Daimler, pentru producţia componentelor şi respectiv pentru asamblarea cutiilor de viteze, filiala Daimler în România reunind toate elementele unui lanţ modern de producţie a cutiilor de viteze. 

Anul trecut, Star Transmission a creat 500 de noi locuri de muncă, în contextul lansării producţiei 9G-Tronic, şi intenţionează să angajaeze încă 500 de persoane, a precizat Pruscha. 

Potrivit lui Markus Schaefer, vânzările Mercedes Benz la nivel global au crescut în 2015 pentru al şaselea an consecutiv şi au ajuns la două milioane de unităţi.

"Capacităţile de producţie (de cutii de viteze – n.r.) din Germania au fost depăşite de cerere şi mizăm foarte mult pe locaţia din România în ceea ce priveşte mixul nostru de sisteme de producţie. În România completăm producţia noastră în mod optim", a afirmat membrul Board-ului Mercedes Benz. 

Guvernul României şi Ministerul Economiei sunt alături de Daimler şi de oricare alt investitor în dezvoltarea investiţiilor locale existente şi în identificarea de noi oportunităţi, a declarat Costin Borc, viceprim-ministru şi ministru al Economiei, Comerţului şi Relaţiei cu Mediul de Afaceri, prezent la inaugurarea producţiei 9G-Tronic. 

Costin Borc a subliniat că Guvernul României este foarte interesat să sprijine industria auto şi furnizorii locali, să fie un partener pentru firmele străine care vor să investească şi să se dezvolte în România, şi este dedicat ideii de reindustrializare a României. 

În prezent, Daimler are în România, la Star Transmission şi Star Assembly, peste 1.800 de angajaţi şi va ajunge la finalul anului 2016 la circa 2.300 de angajaţi. 

Până la finalul anului 2015, filiala locală Daimler a produs şi exportat 300.000 de cutii de viteze şi opt milioane de piese şi este interesată să dezvolte în locaţia de la Sebeş şi alte proiecte, extinzând când se poate de mult această unitate, a mai spus Markus Schaefer. 

Mercedes Benz proiectează şi produce de peste 50 de ani cutii automate de viteze. La lansarea pe piaţă, 9G-Tronic a fost disponibilă pentru început pe modelul E350 BlueTEC. Modelul GLE Coupe a fost prima serie echipată încă de la lansare cu această cutie automată inovatoare. În prezent, toate modelele disponibile pentru lansarea pe piaţă în cadrul noii clase E sunt echipate în versiunea de serie cu 9G-Tronic. 

Star Transmission, filiala concernului german Daimler în România, a fost înfiinţată în anul 2001 prin deschiderea unei unităţi de producţie la Cugir. În iulie 2013 a fost deschisă o altă unitate de producţie la Sebeş, pentru montaj cutii de viteze automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, o investiţie de 30 de milioane de euro, care a creat circa 250 de locuri de muncă. Cutiile de viteză automate în 5 trepte pentru autoturismele Mercedes se montau anterior exclusiv în Germania. 

La începutul lui 2014 a avut loc inaugurarea oficială a unităţii de montaj cutii viteză cu dublu ambreiaj pentru autoturismele Mercedes-Benz, o investiţie de aproape 40 de milioane de euro. Prin această investiţie s-au creat 150 de locuri de muncă. 

După un parteneriat de şase ani între SC Cugir SA şi 'Daimler Chrysler AG', în ianuarie 2001 au fost puse bazele societăţii SC Star Transmission Cugir SRL, în a cărei structură concernul german a deţinut la început 51%. Societatea a pornit la drum cu un capital de 2,5 milioane de euro. De la data asocierii, structura capitalului social a suferit modificări, trecând prin 56% – Daimler AG, respectiv 44% – Uzina Mecanică Cugir în anul 2006, pentru a se ajunge în 2010, după majorarea de capital făcută de către Daimler AG, la un procentaj de 78,28% – Daimler AG şi 22,72% – Uzina Mecanică Cugir. 

În 2013, asociatul majoritar a luat decizia ca STC să fie 100% parte a concernului Daimler AG şi a achiziţionat întreg pachetul de părţi sociale deţinut de către Uzina Mecanică Cugir.

 

Citiți detalii despre comportamentul și avantajele noii cutii de viteze 9G-Tronic în articolul despre testul realizat de Capital cu noul Mercedes-Benz Clasa E publicat în revista care a apărut astăzi, 4 aprilie.

Sursa> Agerpres