Conform acordului, compania Percassi va deţine şi va opera magazinele din Italia, care se află pe locul şapte în topul statelor europene cu cel mai ridicat consum de cafea, conform datelor Federaţiei Europene a Cafelei.
Condiţiile financiare ale acordului nu au fost date publicităţii.
Starbucks are aproximativ 2.400 de magazine în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.
Italia ar putea fi o provocare pentru compania americană, italienii preferând să cumpere un espresso rapid şi să-şi vadă de drum, în contrast cu magazinele Starbucks, prevăzute pentru clienţii care stau la mese şi lucrează sau vorbesc cu prietenii.
Starbucks a făcut aluzie la dificultăţile cu care ar urma să se confrunte, spunând că intră pe piaţa din Italia "cu umilinţă şi respect".
Comisia Europeană a anunţat anul trecut patru anchete menite să determine dacă anumite companii au beneficiat de avantaje fiscale induse, respectiv Apple în Irlanda, Starbucks în Olanda, Fiat şi Amazon în Luxemburg.
CE anchetează din iunie 2013 practicile fiscale ale unor ţări europene cu privire la marile companii. În decembrie 2014, după scandalul 'LuxLeaks' de evaziune fiscală masivă din partea multinaţionalelor care beneficiază de un regim special de taxare în Luxemburg, comisia a extins sistemul de colectare de informaţii la toate statele UE.
De asemenea, LuxLeaks a determinat autorităţile europene să încerce să adopte un ansamblu de măsuri pentru a lupta împotriva evaziunii fiscale în Europa. AGERPRES