Starbucks Coffee Company a fost votată “Cea mai etică companie” în industria cafelei din Europa de către experţii în cercetări în domeniul cafelei, Allegra Strategies. De asemenea, Starbucks a câştigat şi premiul pentru “Cel mai apreciat lanţ de cafenele” în Franţa. Premiile au fost anunţate noaptea trecută, în cadrul Simpozionului European pentru Cafea, organizat la Viena, în Austria.
Nominalizările au fost formulate de peste 300 omologi seniori din industria de gen, care au participat la Studiul Allegra European Coffee Leader , realizat în august şi septembrie 2009. Printre cei care au luat parte la realizarea studiului se numără principalii factori de decizie din cadrul unor lanţuri importante de cafenele din întreaga Europă, furnizori cheie şi asociaţii din industrie.
“Starbucks a făcut eforturi uriaşe în întreaga Europă pentru a reprezenta implicarea etică a industriei noastre. De la implicarea în comunităţile locale a cafenelelor şi partenerilor săi până la obiectivele globale ale companiei pentru surse etice şi dezvoltare durabilă, şi-a respectat angajamentele în întreaga Europă”, a declarat Jeffrey Young, Managing Director, Allegra Strategies
Starbucks operează peste 16.000 de cafenele în 49 de ţări.
În prezent, compania deţine şapte cafenele pe piaţa din România, dintre care cinci în Bucureşti (Plaza Romania, Bucureşti Mall, Baneasa Shopping City, Liberty Center, America House Center), o cafenea în Cluj-Napoca (Iulius Mall) şi una în Timişoara (Iulius Mall).
Starbucks a pătruns pe piaţa din România pe 17 aprilie 2007, prin inaugurarea primei cafenele din Europa Centrală şi de Est la Bucureşti, ca rezultat al unui joint venture dintre Starbucks Coffee Company şi partenerul său european Marinopoulos Group.