Consumatorii din întreaga lume sunt şocaţi de decizia lanţului Starbucks de a-şi schimba logoul prin eliminarea cuvintelor cheie “Starbucks” şi “coffee”.
"V-am fost fidel încă de când aţi intrat pe piaţă, am dat buni pe taxiuri care să mă ducă să-mi iau cafeaua preferată în fiecare dimineaţă, ba chiar am mers în costumul meu de birou prin zăpadă de un metru… pur şi simplu nu pricep de ce oamenii de la departamentul vostru de Business Development au decis să scoată numele Starbucks din logo”, spune unul dintre fanii dezamăgiţi ai cafelei-etalon a Americii pe site-ul companiei.
n rest, majoritatea sutelor de comentarii oscilează între injurii, reclamaţii şi afirmaţii de tipul “sunt profund dezamăgit”.
Ce i-a determinat, deci, pe acţionarii celui mai mare lanţ de cafenele din lume să ia o asemenea decizie? Ei bine, compania se află într-un amplu proces investiţional, la finalul căruia va lansa noi game de produse pe piaţă, care nu vor mai avea legătură cu cafeaua ce a consacrat-o. În cuvintele CEO-ului Howard Schultz, “deşi am fost şi vom continua să fim un retailer de cafea, s-ar putea să lansăm noi produse care să aibă numele nostru pe ele dar să nu conţină niciun strop de cofeină”.
Este prima schimbare de logo a Starbucks de când compania a fost listată pe bursă, în 1992.