Proiectul de lege deşi conţine obligaţii care implică costuri financiare nu are prevederi privind sursa de finanţare şi nici impactul bugetar. Proiectul de lege prevede retrângeri de drepturi ale cetăţenilor la nivelul posibilităţii, deşi Constituţia obligă ca acestea să fie precizate expres, în clar şi bine determinat ca perioadă de timp.
Proiectul de lege nu conţine termene de aplicare a stării de alertă şi nici modul în care aceasta se instituie şi nici nu face referire la vreun alt act normativ în care să existe un mod de organizare şi funcţionare pe perioada stării de alertă.
În contextul arătat termenii nu sunt definiţi deşi este o lege specială care derogă de la legislaţia generală. Proiectul de lege are prevederi care îl fac inaplicabil direct, astfel că orice implementare a prevederilor trebuie făcută prin acte subsecvente care intră în procedura de legiferare secundară şi delegată şi implică timpul legal de avizare şi adoptare.
Prin proiectul de lege se consacră drepturi de legiferare sectorială care aduc atingere unor drepturi constituţionale, fapt care nu este permis de către Constituţia României şi de principiile fundamentale de drept (cine poate mai puţin nu poate mai mult).
Pasarea responsabilității
Practic, acest proiect de lege este o pasare a responsabilităţii de la Guvern către Parlament pentru data de 15 mai pentru ca ulterior rezultatul să fie exploatat politic:
- Daca proiectul nu este adoptat, promulgat şi intrat în vigoare în 4 zile de vină va fi „Parlamentul ilegitim”(constituţional nici nu are cum sa fie si adoptat si verificat de constituţionalitate şi promulgat si intrat în vigoare)
- Daca proiectul este modificat şi pus în concordanţă cu prevederile constituţionale sau mai mult decât atât cu principii medicale consacrate, va exista o acuză unanimă că Parlamentul ilegitim pune în pericol “sănătatea populaţiei”
În oricare din situaţii, politicienii se vor “urca pe cadavre” pentru a exploata politic momentul deşi momentul este pur şi simplu unul de protecţie a populaţiei în perioada următoare.
Va fi doar zgomot de trompete, demagogie, acuze politicianiste iar la umbra acestei furtuni se vor putea face achiziţiile mult dorite de oricare dintre cei care luptă o viaţă să ajungă la putere.
Cum a fost protejata populaţia în perioada de stare de urgenţă aţi văzut cu toţii. Prin teamă, amenzi şi hazard. Prin nimic altceva! Şi v-o spune un om care a stat în izolare o perioadă şi pe care nu l-a căutat nimeni să îl testeze sau să îl verifice epidemiologic, deşi m-am declarat la DSP.
Nici nu vreau să povestesc ce aventura a fost să obţin o banală adeverinţă de la DSP care să îmi folosească la medicul de familie pentru emiterea unui concediu medical. Paradoxal, în plină pandemie istorică şi unică România are un numar global mai mic de decese pe primele trei luni comparativ cu anii 2017-2019.
Despre oamenii care au decedat fie de foame fie de bătrâneţe fie din cauza altor boli, nu vi se spune nimic deşi sunt vreo 70.000 numai în primele trei luni. Nu vi se spune nimic pentru că asta dă peste cap toată isteria asta generală instaurată la nivel de stat prin instrumente normative, represive şi coercitive, construită pe un pericol invocate, intangibil şi neverificabil.
Stiti cum e cu pandemia ? Daca iese bine, guvernanţii sunt eroi. Daca iese prost de vină este parlamentul ilegitim şi sigur, dar sigur, greaua moştenire.
Pentru cei care nu stiu asta e caracteristica istorică a eroilor de carton. E plină istoria de ei iar o alta caracteristică istorică a acestor eroi este că nu lasă nimic în urmă. Nici măcar bani în vistierie.
Cum va fi după 15 mai?
Începând cu data de 15 mai, strănutul va fi similar cu infracţiunea. Aferent se va naşte delaţiunea strănutului. Începând cu 15 mai, temperatura corporală va ţine loc de buletin!
Începând de vineri, 15 mai, fiecare persoană care merge la cumpărături și/sau cu mijloace de transport în comun va trebui să cheltuiască, în medie, 180 lei pe lună pentru achiziția de măști de protecție. Asta echivaleaza cu o scădere a puterii de cumpărare cuprinsă între 5,9%(pentru persoanele cu venituri la nivelul salariului mediu) si 13,8% pentru cei cu salariul minim(peste 1,7 milioane persoane).
Pentru pensionari, costul reprezintă o scadere a puterii de cumpărare cu peste 16%.
Productivitatea muncii va scădea cu minim 30%. Cel puțin 30% din salariați vor suferi pierderi de venit pentru ca au fost trimiși acasă, prin triajul epidemiologic, iar în schimb nu s-a realizat o legislație care sa le asigure drepturile integrale.
Va fi cu siguranţă un câştig după 15 mai:
Pandemia va trece! Prostia însă, nu!