Trebuia ca ei sa realizeze campanii de imagine, cat mai bune, pe temele propuse de companii sau personalitati publice. Joaca de-a comunicarea nu a fost insa fara miza. Pe langa cele patru premii a cate 1.000 USD, tinerii au luptat pentru a intra in vizorul companiilor participante, in numar de peste 20. ,,Olimpiadele comunicarii,, a avut in total cinci probe de concurs: imagine de companie, imagine de produs, discurs public, comunicare politica si autopromovare pentru organizatii nonguvernamentale de tineret (ONGT). Practic, cele zece echipe concurente la fiecare proba au avut de realizat campanii de comunicare pe o anumita tema primita de la companii. Echipa care a lucrat pentru revista Capital, Impact Communications, a avut ca tema promovarea evenimentului anual ,,Premiile Oskar Capital,,, si a castigat locul II cu proiectul realizat. ,,Ne-am folosit de un concept clar si precis: faptul ca revista Capital este autoritatea cea mai in masura sa premieze succesul in afaceri,,, spune Malin Sufitchi, membru al echipei Impact Communications. ,,Ideea lor consolideaza notorietatea evenimentului si a revistei si vom tine cont de aceasta pentru conceperea campaniei noastre reale,,, spune Andreea Rosca, redactor sef Capital. Castigatorii sectiunii de ,,imagine de produs,,, echipa ,,The fist,,, au primit imediat oferte de angajare. Acest fenomen nu este o noutate. Spre exemplu, la editia de anul trecut, Diana Mercan, membra a uneia dintre echipele castigatoare, a fost angajata la CODECS, si nu este singurul exemplu. Andrei Bortun, director general al Millenium Communications, spune ca multi dintre castigatori sau participanti la editiile anterioare ale concursului sunt angajati ai agentiei. O alta firma de PR, Red Apple, este si ea interesata de studenti cu multe idei: ,,Compania noastra doreste sa cunoasca tineri cu excelenta pregatire teoretica si simt ascutit al realitatii,,, spune Ioana Varsta, director executiv.
Pentru proba ,,imagine de produs,,, studentii au lucrat ,,cu pumnii stransi,,
Echipa ,,The fist,,, formata din studenti in anul IV la Relatii Publice si Publicitate, Facultatea de Jurnalism si stiintele Comunicarii, Universitatea Bucuresti, a castigat sectiunea de ,,Imagine de produs,,. ,,Ofertele de angajare au venit cu promptitudine chiar din partea clientului nostru, revista Media&Advertising; alta oferta a fost din partea unei mari agentii de publicitate care ne-a propus sa lucram in departamentele de PR si Client Service,,, spune Yvette Mihai, membra a echipei. ,,Concursul in sine este o ocazie pentru
a ,,sparge,, acea mentalitate a angajatorilor care refuza de multe ori sa ofere posturi studentilor,,, mai spune Yvette. Membrii echipei ,,The fist,, au descoperit ca se poate lucra eficient intr-un timp scurt si s-au bucurat ca profesionistii din domeniu le-au impartasit din experienta lor. Juriul, format din reprezentantii agentiilor de specialitate, a fost cucerit de catre echipa, datorita unei gaselnite. Fiecare dintre cei cinci studenti care compun grupul a fost asociat unui deget de la o mana. Ei spun ca lucreaza impreuna la fel
de strans precum un pumn. ,,Pana la urma, numai ideea de competitie este aceea care
iti concentreaza cu adevarat resursele,,, adauga Yvette.
Auto promovare pentru organizatii de tineret: premiu da, banii ba
Castigatorii sectiunii de autopromovare pentru ONGT au fost reprezentantii organizatiei YMCA Romania. ,,Am participat la acest concurs pentru a castiga experienta, pentru a ne face vazuti ca persoane si pentru a imbunatati imaginea organizatiei,,, spune Radu Florian Mihai, membru al echipei. Cu toate acestea, unii dintre ei au fost imediat contactati de catre companiile participante, in vederea unei eventuale oferte de job. Spre exemplu, Mihaela Marinescu, o alta membra a echipei, a dat deja un interviu la agentia Tempo Advertising. ,,Campania pe care am realizat-o a avut ca obiect recrutarea a 100 de voluntari pentru organizatie. Ne-am gandit sa organizam in sase locatii din Bucuresti evenimente care sa atraga tinerii in numar foarte mare. Bugetul total se ridica la 13-14.000 USD,,, mai spune Radu Mihai. Din pacate, reusita echipei YMCA in concurs nu a fost rasplatita in mod corect. Din motive neexplicate pana acum, ei au aflat, chiar in dimineata acordarii premiilor, ca nu mai pot primi suma de 1.000 de dolari. Asadar, se multumesc cu campania de imagine.
Cel mai bun discurs: bursierii trebuie sa se intoarca in tara
Cristian Francu, student in anul IV la Facultatea de Comert din cadrul ASE, este premiantul sectiunii de discurs public. ,,Am concurat cu studenti de la comunicare, jurnalism, litere sau stiinte politice. Constient sau nu, cu un obiectiv mai mult sau mai putin definit, cu totii tinem ,,discursuri,, zi de zi. Numai publicul nostru difera.
si nu de putine ori, succesul, fie ca lucrezi sau conduci o echipa in vanzari, PR, marketing, resurse umane sau IT, depinde de modul in care iti prezinti ideile, de puterea de convingere cu care comunici. Am fost 20 de finalisti. Organizatii diverse au propus o serie de 20 de teme din care am tras la sorti una singura in ziua finalei. Eu am avut de convins autoritatile ca, pana la urma, clasa politica din Romania trebuie sa dezvolte o
strategie coerenta, care sa creeze conditii atractive pentru reintoarcerea in tara a tinerilor specialisti romani plecati in strainatate. Un lucru care pare firesc si este aproape unanim acceptat, cel putin in aparenta, de o mare parte a scenei politice, insa care nu se transforma inca in realitate,,, spune Cristi Francu.
Studentii la ase au stiut cel mai bine sa promoveze o banca
Echipa ,,Identity,, a realizat campania de imagine pentru HVB Bank, juriul considerand ca merita sa castige cei 1.000 de dolari. ,,A fost o prezentare scurta si la obiect, dar in acelasi timp diversificata, cu suport video si audio. O parte din campanie prevedea sa se
termine cu o emisiune. Pentru a exemplifica, am filmat noi o emisiune. In cadrul acesteia, diferite persoane veneau si spuneau ce vise si-au implinit cu ajutorul bancii,,, spune Carmen Panu, participant. Dupa concurs, echipa a fost prezentata vicepresedintelui HVB Romania si a primit oferta de a colabora pentru o campanie reala. De asemenea, reprezentantii DArcy i-au invitat sa prezinte proiectul in fata board-ului agentiei. Membrii echipei sunt studenti la Facultatea de Relatii Economice Internationale, ASE.
Uni dintre ei se gandesc sa urmeze o cariera in domeniu relatiilor publice sau publicitatii. ,,Eu ma orientez totusi spre business, mai exact management de proiect,,, mai spune Carmen.
La proba de comunicare politica s-a vazut ca politicienii mai au de invatat
Sectiunea de ,,Comunicare politica,, a fost, in opinia participantilor, cea mai interesanta dintre toate. Echipa ,,Creiere de lux,,, clasata pe locul III, a avut ca sarcina promovarea
grupului de Tineri Social-Democrati (TSD), atat in interiorul partidului (PSD), cat si in exterior, pentru recrutarea de noi membri. ,,Ca job a fost o reala provocare sa realizam o campanie de imagine pentru TSD. Am lucrat impreuna cu ,,clientul,,, adica Victor Ponta. Cu ocazia aceasta am invatat si noi cum sunt politicienii romani, cum apreciaza ei
domeniul acesta al relatiilor publice. Parerea noastra este ca mai au mult de invatat,,, spune Carmen Moise, membra a echipei. Cele cinci fete care compun echipa ,,Creiere de lux,, sunt studente la master in cadrul Facultatii de Comunicare si Relatii Publice din cadru scolii Nationale de Studii Politice si Administrative. Ele spun ca au venit la acest concurs din dorinta de performanta. ,,Clientii nostri nu ne-au oferit nimic concret dupa concurs. Ne-au propus sa ii contactam pentru o eventuala colaborare,,, mai spune Carmen.