A fost semnat contractul pentru primul loc al Drumului Expres Oradea-Arad
Drumul Expres Oradea-Arad. România face progrese semnificative în proiectul Drumului Expres Oradea – Arad, cu semnarea contractului pentru primul lot.
Acest lot va include 33,7 kilometri de drum expres și va beneficia de un pasaj de 727 metri peste calea ferată și DC77.
Valoarea contractului este de 2,32 miliarde lei (fără TVA), iar termenul de finalizare estimat este de 24 de luni. Finanțarea provine din Programul Transport 2021-2027.
Deși asocierea Precon Transilvania și Automagistral Pivden a câștigat și licitația pentru lotul 3, semnarea contractului este blocată de o contestație depusă de firma Nurol. Autoritățile de soluționare a contestațiilor au admis parțial plângerea, iar acest lucru ar putea conduce la o reevaluare a ofertei și întârzierea semnării acordului.

Drumu Expres Oradea-Arad. S-a amânat desemnarea constructorului pentru Lotul 2
Drumul Expres Oradea-Arad. În ceea ce privește lotul 2, care va lega Salonta de Chișineu Criș, procesul de desemnare a constructorului a fost amânat până pe 28 aprilie. Aceasta întârzie începutul lucrărilor pentru acest segment al drumului expres.
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime totală de 120,47 kilometri, structurat în trei loturi:
-
Lotul 1: 33,7 km, plus 5,3 km de drum de legătură la DN79 (Salonta)
-
Lotul 2: 39,7 km, plus 10 km de drum de legătură cu frontiera ungară
-
Lotul 3: 47,07 km, plus 2,9 km de drum de legătură cu zona industrială Arad Vest
Drumul Expres Oradea-Arad. Acest proiect major de infrastructură va îmbunătăți conectivitatea în vestul țării și va sprijini dezvoltarea economică a regiunii.
Un nou proiect rutier promite să transforme conexiunile între Bacău și Piatra Neamț
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a depus oficial aplicația pentru finanțare în vederea realizării unui Drum Expres între Bacău și Piatra Neamț. Estimat la o valoare totală de 9,1 miliarde de lei, acest proiect vizează îmbunătățirea conectivității între cele două orașe și va contribui semnificativ la dezvoltarea regională.
Prin acest proiect, autoritățile își propun să răspundă unei cerințe tot mai mari de transport în zonă, având în vedere că traficul rutier se află într-o continuă expansiune. Pe lângă facilitarea circulației mai rapide și mai sigure, această investiție va contribui la reducerea emisiilor poluante și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din localitățile traversate.
Integrarea drumului în rețeaua TEN-T Core
Un alt obiectiv important al Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț este integrarea acestuia în rețeaua TEN-T Core, ceea ce va conecta regiunea la coridoarele de transport europene. Proiectul va permite o creștere considerabilă a vitezei de circulație, ceea ce va reduce semnificativ timpul de călătorie între cele două municipii. Mai mult, dezvoltarea infrastructurii rutiere va sprijini localitățile mai mici din zonă, extinzând zona de influență economică a orașelor mari și stimulând creșterea economică regională.
Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost deja lansată, iar CNIR a primit șapte oferte. Termenul estimat pentru finalizarea proiectului este de 48 de luni, incluzând 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. În ceea ce privește finanțarea, proiectul beneficiază de un sprijin semnificativ din partea Uniunii Europene, care va contribui cu aproximativ 3 miliarde de lei prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), reprezentând 40% din valoarea eligibilă a proiectului. Restul de 6 miliarde de lei vor fi acoperite de bugetul de stat.