Atunci când proiectul a demarat, în ianuarie 2010, reprezentanții Ministerului Economiei spuneau că ghi­șeul unic va ușura viața firmelor chiar începând din decembrie anul trecut, deși termenul oficial de finalizare era luna ianuarie 2011. Potrivit spuselor guvernanților din acel moment, biroul One Stop Shop urma să fie o platformă online unde IMM-urile ar fi scăpat de birocrație pe tot parcursul vieții lor: de la înființare și obținere de avize până la depunerea declarațiilor fiscale și lichidare.
Însă portalul nu era gata nici în ianuarie 2011. În acel moment, întrebați care este motivul întârzierii, oficialii ministerului au explicat că perioada de implementare a proiectului se va prelungi până în martie, „pentru a putea fi luate în considerare evoluţiile relevante care au avut loc atât în România, cât şi la nivel european“. Nu s-a întâmplat însă nici atunci. Costurile se ridică la 5,17 milioane lei (circa 1,2 milioane de euro), bani din care autoritățile au organizat întâlniri cu firmele și au creat portalul.
Prima încercare de lansare a One Stop Shop, de la începutul lunii iunie, a fost cu ghinion: funcționarii de la Economie au anulat după trei ore invitația transmisă pentru lansarea oficială programată inițial pe 2 iunie.
Însă chiar și după lansarea oficială de joi, în prezența premierului Emil Boc, ghișeul unic electronic nu este funcțional. Deocamdată, însă, site-ul biroului unic pentru IMM, www.immoss.ro, oferă doar știri de pe 25 de ­site-uri conexe cu activitatea mediului de afaceri. Din cauză că Ministerul Economiei nu a reușit să definitiveze transferul datelor din sistemele electronice ale instituțiilor care lucrează cu IMM-urile. „Deja suntem în contact cu celelalte instituții publice care intră în legătură cu IMM-uri pentru a le oferi și aceste servicii. Pentru început, e informare“, ne-a declarat Emil Ionescu, director adjunct în Ministerul Economiei.

Ce pierd firmele
Premierul a spus, după ce a verificat site-ul pe iPad-ul său, că lansarea portalului de informaţii www.immoss.ro și a biroului unic va reduce durata în care întreprinderile mici şi mijlocii pot obţine date privind mediul de afaceri de la patru-opt ore, în prezent, la 10-20 de minute.
Portalul One Stop Shop ar trebui să ofere oamenilor de afaceri posibilitatea să completeze online orice act necesar pentru  pentru înfiinţare, autorizare sau lichidare a unei firme, precum și posibilitatea de a achita taxe și impozite. Portalul este construit pe două zone: una publică și una privată, destinată persoanelor fizice autorizate (PFA).
De asemenea, site-ul oferă informații despre posibilitatea de finanțare a unei afaceri, precum și despre inițierea, derularea și închiderea acesteia. Până acum, aceste informații se regăseau pe 25 de portaluri ale administrației publice. Există, de asemenea, și o zonă de declarații și formulare, laolaltă cu ghiduri de completare.