Loc unic în România! Stațiunea Buziaș a devenit o ruină, deși apare în marile enciclopedii
România a devenit apreciată la nivel european datorită peisajelor sale. Binecuvântată cu toate formele de relief, cu toate cele patru anotimpuri și cu o vegetație bogată, România a devenit celebră pentru frumusețea sa de pe vremea împăraților.
De exemplu, stațiunea balneară Buziaș, din orașul Buziaș, județul Timiș, a fost documentată încă din secolele XIV – XV. A fost declarată localitate balneară în secolul XIX. Stațiunea Buziaș a fost atestată și omologată de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pentru recuperare prin factori naturali de cură. În plus, a apărut în marile enciclopedii. Despre ea au vorbit savanții italieni M. Messini şi C.G. Lollo, în „Aque minerali del mondo” și publicația franceză „Precis d`hydrologie”, a omului de știință A. Morette.
„Turismul important pe care îl avem este cel pentru sănătate, turismul de sănătate, staţiunea Buziaş fiind o staţiune de interes naţional, recunoscută prin apele minerale carbogazoase pentru boli cardiovasculare.
Practic tot ce vedem în jurul nostru, toate clădirile din jurul nostru sunt ruine. Pentru că la nivel naţional nu a existat, şi o spun cu toată convingerea, nu a existat un interes pentru ceea ce a însemnat dezvoltarea turismului în România.
Este problema Legii Retrocedării. Nerezolvând această problemă, trenând atâţia ani, am rămas cu aceste clădiri care au fost în procese, s-au aflat în procese continue şi în găsirea, să spunem, a proprietarilor”, a explicat primarul din Buziaș, Sorin Munteanu, pentru „Banatul Azi”.
Loc unic în România! Măcar o dată în viață trebuie să vizitezi tunelul feroviar Teliu
Loc unic în România! Măcar o dată în viață trebuie să vizitezi tunelul feroviar Teliu. Este situat pe calea ferată Hărman – Întorsura Buzăului și este cel mai lung tunel feroviar din România. Este situat pe raza comunei Teliu, județul Brașov. Are o lungime de 4.369,5 m, fiind prevăzut pentru cale dublă, electrificată.
A fost botezat după numele pârâului Teliu, a cărui vale o traversează calea ferată. A fost construit de firma germană Julius Berger, fiind dată în folosință pe data de 25 iunie 1931. De atunci și până acum, în jurul său, s-au clădit diverse povești fascinante. Unele înfricoșătoare despre fantome, altele emoționante despre munca depusă pentru construcția sa. Deși este loc pentru o linie dublă, cea de-a doua linie nu a mai fost construită.