Mamaia, Băile Felix, Sovata şi Valea Prahovei au fost destinaţiile cele mai cerute, reiese din datele agenției Eximtur. Bugetul mediu pentru vacanţa cu o durată de 2-3 nopţi a fost de 200 de lei/persoană, atât pentru litoral cât şi pentru staţiunile balneo-climaterice şi montane. Dintre destinaţiile externe, Bulgaria a fost preferată pentru vacanţa de 1 Mai de turiştii din sudul şi centrul ţării, datorită distanţei scurte până la staţiunile bulgăreşti, în timp ce Ungaria a fost căutată de cei din vestul ţării, în special pentru stațiunile cu ape termale. Bugetul pentru pentru o vacanţă de 3-4 nopţi a fost de 190 de euro/persoană.

De asemenea, potrivit Eximtur, de 1 Mai, cu 5% mai mulţi români faţă de 2014 au preferat destinaţii precum Cuba şi Republica Dominicană, la un buget mediu/sejur de 900 de euro de persoană, ori Emiratele Arabe Unite, la un buget mediu/sejur de 650 de euro de persoană. ”Cuba este, de altfel, o destinaţie din ce în ce mai căutată, creşterea înregistrată în 2014 fiind de 112%, în comparaţie cu 2013. Semnificative sunt și vânzările pentru Republica Dominicană, în primele trei luni ale anului, comparativ cu perioada similară a lui 2014, fiind cu 376% mai mari, în condițiile unui preț mediu pe pachet de 1.320 de euro/persoană. În ceea ce privește Emiratele Arabe Unite, s-au vândut cu 79% mai multe vacanțe, la o valoare medie de 830 de euro/persoană”, spune Cristina Basarab, brand manager Eximtur.

Totodată, vânzările din primul trimestru al anului (perioada de Early Booking) arată o creştere cu 200% pentru Eforie Sud (73 de euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 70% pentru Băile Herculane, destinaţie care revine în preferinţele turiştilor datorită factorilor de cură şi tratament (192 de euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 48% Călimăneşti-Căciulata, pentru vacanţele de tratament (119 euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 28% pentru Cap Aurora (97 de euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 19% pentru Saturn (129 de euro/persoană – valoare medie a pachetului).

Grecia ar putea fi destinaţia verii, cu o creştere de o treime a vânzărilor în perioada de Early Booking, bugetul mediu fiind de 314 euro/persoană. Este urmată de Croaţia, în revenire faţă de 2014, Bulgaria, Spania, Turcia. “În cazul city-break-urilor, am înregistrat o creştere de 79% a vânzărilor în primul trimestru al anului”, mai spune Cristina Basarab.