VACANTE O saptamana pe o nava de croaziera costa peste 1.500 de euro Lectii de inot sincron sau de dans, cinematograf in aer liber, terenuri de golf, restaurante pentru toate gusturile... un vas de croaziera este un oras in miniatura si are chiar si propriul ziar. Mai mult, ce ziceti de posibilitatea de a va casatori pe o nava de lux? Ce-i drept, toate acestea costa o gramada de bani, dar merita. Ce primiti in schimbul lor? Cabina interioara sau exterioara (aceasta poate fi
VACANTE O saptamana pe o nava de croaziera costa peste 1.500 de euro
Lectii de inot sincron sau de dans, cinematograf in aer liber, terenuri de golf, restaurante pentru toate gusturile… un vas de croaziera este un oras in miniatura si are chiar si propriul ziar. Mai mult, ce ziceti de posibilitatea de a va casatori pe o nava de lux?
Ce-i drept, toate acestea costa o gramada de bani, dar merita. Ce primiti in schimbul lor? Cabina interioara sau exterioara (aceasta poate fi cu hublou sau cu balcon la ocean), pensiune completa, care include absolut totul cu exceptia bauturilor alcoolice si, uneori, a celor racoritoare, acces gratuit la toate facilitatile navei, activitati distractive, participarea la Cocteilul Capitanului si taxe portuare.
Sumele cheltuite in industria croazierelor reprezinta aproximativ 60% din totalul banilor pe care americanii ii scot din buzunar pentru concedii. Asa se explica faptul ca cele mai mari companii de croaziere au sediul in SUA, iar, evident, navele pleaca din porturile din Statele Unite. Pentru americani, tarifele practicate nu sunt mari. Ceea ce duce la cresterea tarifelor pentru europeni este biletul de avion dus-intors pana in portul din care pleaca vasul, precum si una-doua nopti de cazare in orasul respectiv. Toate navele ridica ancora din port in jurul orei 16, iar turistii obisnuiesc sa soseasca cu o zi inainte si sa viziteze orasul. O bataie de cap in plus pentru romani este obtinerea vizei pentru Statele Unite.
Dar cum decurge o zi pe un astfel de zgarie-nori plutitor? In primul rand, trebuie sa stiti ca cele mai mari nave cantaresc 100.000 de tone sau chiar mai mult, au in jur de 300 de metri lungime, 10-12 punti, o capacitate de cazare de 3.000 de persoane si 1.000 de angajati (adica un angajat la trei pasageri). Pur si simplu, sunt imense. Facilitatile vasului includ trei-patru piscine, sauna, jacuzzi, sali de fitness si aerobic, sali de dans, baruri, teatru, restaurante, terenuri de fotbal si de golf, cazinou, pizzerie, punte speciala pentru promenada si, eventual, patinoar, piste pentru patine cu rotile, cluburi speciale pentru distractia copiilor. Vasul navigheaza noaptea, asa ca daca nu va puteti permite o cabina cu vedere la ocean nu aveti ce regreta, iar ziua acosteaza in porturi. Aici, turistii au doua optiuni: fie merg in excursiile organizate, pentru care se face rezervare de pe vas, fie exploreaza portul de capul lor.
Tinuta este obligatorie numai la cocteilul oferit de capitan. In rest, daca nu aveti chef, nu trebuie sa iesiti din camera nici macar pentru a lua pranzul. Cat priveste mancarea, cu siguranta va veti intoarce mai plinuti decat ati plecat, pentru ca toate mesele sunt gratuite, inclusiv gustarile intre mese, care variaza de la inghetata si produse de patiserie la “minuturi” calde si la specialitatile din pizzeria deschisa non-stop. Ziua se termina cu un bufet remarcabil prin sculpturile in inghetata si delicatesele culinare pregatite. Trebuie sa mai stiti ca bacsisul este obligatoriu si se ridica la 10-20% din valoarea mesei. De mentionat faptul ca, mai nou, unele companii au vapoare speciale pentru europeni, unde se servesc alte feluri de mancare, precum si vapoare speciale pentru nefumatori.
De asemenea, exista companii axate pe croaziere pentru cunoscatori, iar vasele lor nu dispun de facilitatile pentru copii si pentru persoane cu handicap, obisnuite pe celelalte vase.
In fiecare dimineata, pasagerii primesc o brosura cu activitatile organizate in ziua respectiva pe vas – concursuri, spectacole – si cu excursiile viitoare. Multi dintre ei isi aleg perioada de croaziera astfel incat sa-si aniverseze ziua de nastere pe vapor, implinirea a 20-30 de ani de casatorie, sa petreaca luna de miere sau sa se casatoreasca pe vas. Pe majoritatea vaselor exista un birou cu personal specializat, care vorbeste cateva limbi de circulatie internationala, astfel incat putinii pasageri care nu stiu engleza sa se simta ca acasa.
Pe langa croazierele care au ca punct de plecare Statele Unite, agentiile romanesti vand croaziere in America de Sud, in Marea Mediterana, Marea Baltica, pe Dunare si chiar in jurul lumii.
Oferta agentiilor
Atlantic Tour:
New York si Bahamas: 1.900 euro/pers. Tariful include: cazare
7 nopti la bordul navei in cabina cu vedere la mare, toate mesele, bilet de avion Bucuresti-New York, doua nopti cazare cu mic dejun la New York
in hotel de patru stele, toate taxele portuare. Nu sunt incluse: bauturile, excursiile optionale, taxele de aeroport.
Mediterana: 1.800 euro/pers. Tariful include: bilet de avion Bucuresti-Roma, doua nopti cazare cu mic dejun la hotel de patru stele in Roma, opt zile cazare si pensiune completa pe vas. Tariful nu include: taxele portuare si asigurarea (120 euro), transferuri. Traseu: Roma – Savona – Barcelona – Palma de Mallorca – Tunis – La Valletta Malta – Palermo.
Happy Tour:
Insulele Greciei si Turcia: 1.244 euro/pers. Tariful include: cazare
7 nopti la bordul navei in cabina cu vedere la mare, toate mesele. Traseu: Venetia – Atena – Kusadasi – Heraklion – Corfu.