La prima etapă a procesului, care a fost anulată în luna aprilie pe motiv că ofertanții nu au depus documentația completă, au participat trei companii sau asocieri: Grup Feroviar Român, Transferoviar Grup și Donau Finanz, respectiv OmniTrax.

Ministerul Transporturilor a reluat procesul de privatizare, dar a avut parte de aceeași ofertanți. După prima etapă, americanii de la OmniTrax s-au retras din cursă, iar înainte cu o zi de depunerea ofertelor "s-a retras" și asocierea Donau Finanz – Transferoviar Grup, astfel că procesul a continuat cu singurul ofertant – GFR, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica.
Investitorul român a declarat recent că va acționa statul român în instanță în cazul în care Ministerul Transporturilor anunță eșuarea procesului.

Până la clarificarea situației, Ministerul Transporturilor trebuie să răspundă în instanță la întrebările judecătorilor legate de procesul de privatizare, întrucât atât OmniTrax cât și Transferoviar Grup a dat statul român în judecată.

Potrivit avocatura.com,  OmniTRAX Inc. a pierdut, săptămâna aceasta, la Tribunalul Bucuresti procesul prin care a cerut anularea licitatiei privind prtivatizarea CFR Marfa. Toate actiunile deschise de americani in instanta impotriva Ministerului Transporturuilor s-au soldat cu un esec. Este vorba despre doua procese prierdute pentru ca mandatarul companiei, Anda Bloom, nu a completat cum trebuie cererea de chemare in judecata, iar un al treilea proces pierdut viza o reexaminare a taxei de timbru.

OmniTRAX Inc. Denver Colorado a apelat la serviciile Andei Bloom, fosta Macarescu, sotia condamnatului Phillip Bloom, pentru a-i reprezenta, initial, interesele pe langa Ministerul Transporturilor, in vederea participarii la licitatia organizata de statul roman pentru privatizarea CFR Marfa.

OmniTRAX a participat la aceste proceduri de licitare atat in prima faza a proiectului, cat si dupa reluarea procesului de privatizare, dupa care, cu doar o saptamana si jumatate inaintea ultimei etape, cand Ministerul Transporturilor urma sa deschida ofertele, americanii au fost eliminati din cursa. Cum precizau reprezentantii Ministerului Transporturilor, oferta lor nu a indeplinit criteriile care sa-i permita companiei sa mearga mai departe.

Au chemat in judecata statul, fara sa mentioneze date esentiale

Odata cu eliminarea din  cursa pentru privatizarea CFR Marfa, OmniTRAX Inc., prin intermediul aceleiasi Anda Bloom, au inceput cu procesele prin instanta. In total, au fost inregistrate trei cauze civile, toate pe rolul sectiilor civile ale Tribunalului Municipiului Bucuresti. Ultima cauza solutionata chiar ieri a dat o grea lovitura colosului american.

OmniTRAX ceruse, in data de 24 iuilie, anularea licitatiei de privatizare si a chemat in judecata Ministerul Transporturilor. Joi, magistratii au anulat cererea OmniTRAX, din motive care arata nici mai mult, nici mai putin cat in serios au luat americanii sau reprezentantul lor toata aceasta afacere.

Mai multe detalii pe avocatura.com

La sfârșitul lunii septembrie, avocatura.com informa că societatea Transferoviar Group SA si fondul vienez Donau Finanz contesta privatizarea CFR Marfa, chemand in judecata Ministerul Transporturilor pentru a anula licitatia.

Dupa ce, la sfarsitul lunii iunie, magistratii au respins cererea celor doua reclamante de reexaminare a taxei de timbru, pentru ca procesul sa poata merge mai departe, iata ca, pe 9 septembrie, aceeasi instanta a permis reclamantelor sa plateasca taxa de timbru in rate, timp de 6 luni.

Cu o zi inaintea deschiderii ofertelor finale privind privatizarea CFR Marfa, Asocierea dintre SC Transferoviar Group SA si Donau Finanz & Co Uk au anuntat ca se retrag din cursa, acuzand grave nereguli pe care autoritatea contractanta, in speta Ministerul Transporturilor, le-ar fi facut atunci cand a intocmit caietul de sarcini si cand a introdus o serie de criterii de calificare.

Detalii pe avocatura.com