Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a inceput, in data de 10 aprilie, procedurile de autorizare/avizare a societatilor de pensii administrate privat, a administratorilor fondurilor de pensii administrate privat, a fondurilor de pensii administrate privat si a prospectele schemelor de pensii administrate privat, informeaza un comunicat al Comisiei.
CSSPP elibereaza autorizarea de constituire a societatii de pensii si, dupa inregistrarea acesteia la Oficiul National al Registrului Comertului, elibereaza autorizarea ca administrator de fond de pensii administrat privat.
O societate de pensii, persoana juridica romana, poate administra un fond de pensii administrat privat numai in baza deciziei de autorizare de administrare, emisa de catre Comisie. Administratorul este o societate comerciala pe actiuni care are ca principala activitate administrarea si investirea activelor fondului de pensii administrat privat.
Un fond de pensii administrat privat se infiinteaza in scopul punerii in practica a unei scheme de pensii private, se constituie prin contract de societate civila si trebuie sa aiba minimum 50000 de participanti. Numarul minim de participanti trebuie realizat in perioada primilor trei ani de la data constituirii fondului.
Prospectul unei scheme de pensii aministrate private cuprinde termenii contractului de administrare si ai schemei de pensii, este elaborat si propus de administrator si trebuie sa obtina autorizarea CSSPP. Administratorul are obligatia sa puna la dispozitia publicului prospectul schemei de pensii administrate privat si sa informeze participantii asupra conditiilor schemei de pensii private.
Potrivit comunicatului, calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat nu i se poate refuza nici unei persoane, iar toti participantii si beneficiarii la un fond de pensii au aceleasi drepturi si obligatii.
Sursa: Capital 10 Aprilie 2007