Pierderea uriașă include o creanța de  826 miliane de dolari, pe care Trezoreria a anulat-o în martie anul acesta, și care se adaugă pierderilor de circa 10,5 miliarde de dolari marcate în decembrie 2013, când guvernul american și-a vândut ultimele acțiuni deținute la General Motors. La finele anului trecut, Statele Unite au semnalat finalul proiectului de salvare a companiei, care ajunsese să fie denumită peiorativ “Government Motors”, după ce statul a intervenit, în 2008, cu o finanțare de urgență prin programul TARP (Troubled Asset Relief Program, folosit și pentru salvarea mai multo bănci). Bailout-urile derulate de administrațiile Bush și Obama au ajutat GM să evite lichidarea și să se reorganizeze în 2009.

“Scopul investiției Trezoreriei nu a fost niciodată obținerea de profit, ci salvarea industriei auto americane, iar efortul a avut succes”, a declarat Adam Hodge, un purtător de cuvânt al Trezoreriei, citat de Bloomberg.

Cu o povară a datoriei ușurată, cu costuri diminuate cu forța de muncă, GM a reușit să scape de lichidare. Guvernul a pierdut sume uriașe din banii contribuabililor, dar exitul Treyoreriei din acționariat a pavat drumul pentru fluxuri noi de capital din partea unor investitori precum companiile lui Warren Buffet, Berkshire Hathaway Inc. și State Street Corp. Acțiunile GM au crescut cu 42% în 2013, însă anul acesta au scpăzut cu 16% din cauza riscului reputațional la care compania a fost expusă după ce o problemă tehnică, care a cauzat cel puțin 13 decese, a determinat rechemarea în fabrică a 2,59 milioane de mașini.