Remuneraţia totală a lui Carlos Tavares pentru 2015 se situează la 5,24 milioane de euro, inclusiv salariul fix şi variabil şi stimulentele pe termen lung, faţă de 2,75 milioane de euro în 2014, se arată în raportul anual al celui mai mare producător auto francez. 

Ministrul francez de Finanţe, Michel Sapin,a declarat marţi pentru postul de radio France Inter: ''Am cerut reprezentanţilor noştri din board să voteze împotrivă. Suntem într-o perioadă în care sunt necesare eforturi şi ele trebuie împărtăşite de toţi''. 

Statul francez deţine o participaţie de 14% în Peugeot şi are două locuri în board, în urma pachetului de asistenţă financiară de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng deţine 14% din producătorul auto francez. 

În 2015, PSA Peugeot Citroen a înregistrat un profit înainte de taxe de 899 milioane de euro, după pierderi de 706 milioane de euro în 2014, pe fondul reducerii de costuri şi îmbunătăţirii pieţei auto europene. Dar sindicatele susţin că aceste rezultate au venit cu un cost. În 2013, compania a ajuns la un acord cu sindicatele privind o serie de concedieri şi îngheţarea salariilor timp de trei ani. 

Laurent Berger, şeful sindicatului CFDT, susţine că pachetul salarial al lui Carlos Tavares afectează coeziunea socială şi a cerut decenţă din partea companiei. 

În 2014, Carlos Tavares a plecat de la Renault pentru a prelua postul de director general al PSA Peugeot Citroen. Anul trecut, statul francez a votat şi împotriva pachetului salarial al lui Carlos Ghosn, şeful Renault, care a fost recompensat cu 7,2 milioane de euro în 2014. 

AGERPRES