"Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a întreprins mai multe controale la începutul lunii martie, în urma cărora a descoperit o problemă gravă la apa de băut vândută în supermarket-urile și hypermarket-urile din Bucureşti. Mai multe sortimente de apă plată de masă şi de izvor, produse de cinci societăți comerciale din România, aveau indicatori microbiologici depăşiţi şi de mii de ori, potrivit comunicatului de presă al ANPC", se arată într-un comunicat de presă transmis de companie.
Ulterior publicării rezultatelor acestor controale, Aqua Queen SRL a solicitat efectuarea unor analize complexe, iar rezultatele obținute au dovedit clar că produsele pe care le comercializează conțin valori determinate care se află în limita sau sub limita de detecție stabilită prin lege.
"De asemenea, a ieșit la iveală faptul că laboratorul desemnat de ANPC să efectueze analizele nu deținea acreditare, iar activitatea acestuia a fost ulterior suspendată.Aqua Queen SRL a publicat, apoi, dreptul la replică, în mai multe publicații de notorietate, prin care a informat populația că produsele sale nu pun în pericol sănătatea consumatorilor și chiar a făcut public buletinul de analiză a apei", se mai arată în comunicat.
"Ca urmare a celor întâmplate și a prejudiciilor de imagine suferite prin apariția știrilor din mass-media, societatea Aqua Queen SRL a decis acționarea în instanță a următoarelor instituții: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest și Regiunea Sud-Muntenia, precum și Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. Reprezentanții Aqua Queen solicită repararea prejudiciilor – afectarea imaginii publice, pierderea clientelei și rezilierea contractelor de furnizare încheiate cu lanțurile de supermarket-uri – cauzate de comunicările transmise de ANPC, în baza seriei de controale efectuate la începutul anului", se mai spune în documentul citat.