Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a oferit, joi, câteva soluții românilor care întâmpină probleme cu compania aeriană Wizz Air. Compania nu poate fi amendată pentru că nu are reprezentanță în România.
Ce trebuie să facă românii care întâmpină probleme cu Wizz Air?
- întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european;
- vor să știe ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;
- vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.
Wizz Air nu poate fi amendată în România
Vă amintim că, zilele trecute, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, a vorbit despre problemele cu care se confruntă românii cărora li se anulează zborurile Wizz Air. El a zis că a discutat deja cu ministrul Afacerilor Externe, Luminița Odobescu, pentru a găsi o soluție.
„Am avut numeroase plângeri la Protecția Consumatorului. Românii din străinătate au sunat şi la consulate, şi la ambasade. Am vorbit şi cu ministrul afacerilor externe pentru a vedea cum îi putem proteja pe pasagerii români şi cum se aplică regulamentul european asupra lor. Atunci când ai întârziere sau anulare, compania aeriană trebuie să îţi dea detalii din timp, să îţi plătească o eventuală cazare şi să te ajute cu transportul. Acest lucru nu se întâmplă în cazul unei companii care operează din România.
Este vorba despre Wizz Air, care nu are un reprezentant în România şi de aceea nu putem aplica amenzi. Există un site european unde pasagerii pot depune plângeri pentru a-şi cere drepturile şi pentru a reclama acest lucru”, a declarat, vinerea trecută, Radu Oprea în cadrul unui interviu acordat pentru Antena 3 CNN.
Vă amintim că pe data de 15 iulie 2023, a avut loc o grevă în transportul aerian din Italia. Sindicatele angajaţilor de pe aeroporturi au cerut înnoirea contractelor de muncă expirate de șase ani. În consecință, au fost anulate sute de zboruri.