Ministrul Educației propune fiscalizarea meditațiilor și un plan de reformă în școli
Noul ministru al Educației, Daniel David, crede că meditațiile oferite elevilor ar trebui să fie fiscalizate obligatoriu întrucât veniturile obținute din aceste activități ar putea influența negativ calitatea predării la clasă. Meditațiile nu ar trebui interzise, ci impozitate, pentru a asigura o mai bună responsabilizare a profesorilor față de activitatea lor la clasă.
„Evident că trebuie fiscalizate! Adică nu se discută acest lucru. Pentru a nu scuti profesorul să-și facă bine datoria la clasă. Mulți spun că performanța scăzută la testele PISA e din cauză că itemii testelor nu se leagă de ce se predă în școlile noastre.
Eu, când aud: ”dom’le, prea multă teorie!”, îmi dau seama că teoria bine făcută îți dă cultură, îți dă sensuri și semnificații, te ferește de manipulare. Da, trebuie să asculți vocea părintelui. Dar părinții nu stabilesc baremul și nota. Și părinții pot fi întrebați de implicarea lor pentru a primi o educație adecvată”, a declarat ministrul.
România se confruntă și cu „școala paralelă”, nu doar cu „statul paralel”
El a criticat și ceea ce a numit „școala paralelă”, despre care consideră că este susținută de unele universități și contribuie la crearea inegalităților între elevi. Daniel David a criticat și tendința de a justifica rezultatele slabe ale elevilor la testele internaționale PISA prin diferențele dintre conținuturile de predare și cerințele testelor, subliniind importanța unei baze teoretice solide.
Oficialul român a remarcat faptul că, în sistemul preuniversitar, există o inflație de burse de merit, în condițiile în care aproape jumătate dintre elevi se confruntă cu analfabetism funcțional. În acest context, el le-a cerut inspectorilor școlari un raport detaliat despre problemele din sistemul educațional, termenul-limită fiind luna mai.
Prioritatea Ministerului Educației este formarea profesorilor de elită, iar cei care obțin performanțe trebuie recompensați prin bonusuri și prime.
El a abordat și problema examenelor de licență din universități, pe care le consideră o cauză a proliferării meditațiilor, susținând că acestea ar trebui reanalizate pentru a elimina stimularea „industriei meditațiilor”.
„Sunt împotriva examenelor la nivel de licență din cunoștințe de specialitate. Asta stimulează și industria meditațiilor”, a punctat oficialul român.
Noul ministru al Educației vrea să schimbe sistemul de învățământ
Pe lângă reformele academice, Daniel David a propus integrarea unor module educaționale despre sănătatea reproducerii în programa școlară, sugerând implicarea specialiștilor, precum ginecologii, pentru a oferi informații relevante despre bolile cu transmitere sexuală și alte subiecte de interes pentru adolescenți.
„V-ați gândit să puneți la masă ginecologi, care să vorbească despre boli cu transmitere sexuală la adolescenți? Da. Nu văd de ce, de exemplu, la biologie, n-ar putea, pe un modul sau pe un conținut de învățare, să fie invitați asemenea specialiști. Așa era și când am studiat eu, și era cu mulți ani în urmă.”