Statul român va cere companiei Renault ca împrumutul contractat de la BEI cu garanţii guvernamentale să fie utilizat doar pentru centrul tehnic din Titu şi să achite o primă de risc anuală de 0,55% din suma garanţiei, de 66,6 milioane euro, au declarat agenţiei Mediafax surse apropiate negocierilor.
Garanţia va fi acordată după ce autorităţile vor evalua capacitatea constructorului auto de a rambursa împrumutul din surse proprii, pentru a limita riscurile de executare a garanţiei suverane.
„Din analiza costurilor estimate aferente finanţării BEI, care indică o maturitate a împrumutului de 7 ani, cu rambursare semestrială şi o dobândă de 6% pe an, rezultă că Renault va avea capacitatea să ramburseze creditul garantat de stat”, au arătat sursele citate.
Pentru centrul tehnic de testări din Titu, guvernul a acceptat deja, potrivit surselor, să acorde o subvenţie de 28,1 milioane euro pentru intervalul 2008-2010, să extindă DN7 la patru benzi cu legătură la A1, să acorde stimulente fiscale pentru activitatea de cercetare-dezvoltare prin deductibilitatea unor cheltuieli eligibile la calculul profitului impozabil, să ramburseze cheltuieli de 0,6 milioane euro pentru depoluarea amplasamentului şi să iniţieze un proiect de lege care să reglementeze invenţiile de serviciu ale salariaţilor.
Lucrările de construcţie la centrul tehnic de la Titu necesită fonduri totale estimate la 450 milioane euro, din care 166 milioane euro într-o primă fază. Pentru realizarea primei etape a investiţiei, Renault a iniţiat discuţii cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru acordarea unui împrumut de 83 milioane euro, solicitând garanţia statului pentru 80% din împrumut.
Executivul a aprobat, în şedinţa de miercuri, mandatul de negociere al Ministerului Finanţelor pentru emiterea garanţiei.
Lucrările la centrul din Titu au început în septembrie 2008 şi ar urma să fie încheiate până la sfârşitul anului viitor, primele teste de motoare putând fi efectuate începând cu luna martie 2010.
Sursa: Mediafax