'Învăţăm din experienţe. Ne-am propus anul acesta să mergem pe un model de cupon fix. Vom încerca să fie unul atractiv. Şi noi targetăm costuri, nu subvenţionăm datorie publică, dar să fie un cupon corect. Vom merge pe subscriere simplă şi o perioadă mult mai lungă. Contează foarte mult publicitatea acestuia', a spus Jiru.
El a precizat că prin emisiunile pe care le lansează Ministerul Finanţelor se doreşte educarea populaţiei.
'Prin emisiunile pe care le facem pe piaţa bursieră încercăm să educăm populaţia. O persoană fizică care investeşte pe Bursa de Valori Bucureşti, dacă a vândut un pachet de acţiuni are disponibilităţi. Am vrut să venim şi noi cu titluri de stat pe piaţa bursieră pentru a-i da, prin aceeaşi companie de intermediere financiară, să poată să se mute pe ceva mai lichid, pe un alt tip de instrumente nu să părăsească piaţa de capital ci să se ducă pe cea bancară pentru a procura titluri de stat. Orice persoană fizică o poate face pe ambele pieţe. Ne-am propus să continuăm. Şi noi avem un scop, o ţintă: diversificarea bazei de investitori, cei locali. Anul trecut am plecat pe un instrument puţin mai sofisticat de aceea l-am numit 'de testare'. Am vrut să educăm piaţa şi să mergem pe oferte competitive. Poate am mers puţin cu trei paşi înainte', a mai afirmat Jiru.
În vara anului trecut, populaţia a cumpărat titluri de stat de 65 de milioane de lei în cadrul emisiunii cu o valoare totală de 100 de milioane de lei derulată în perioada 8 – 19 iunie, iar dobânda a fost stabilită la 2,15% pe an. Emisiunea de titluri de stat din 2015, prima din ultimii 10 ani destinată populaţiei.
Ministerul Finanţelor preciza, la vremea respectivă, faptul că relansarea după 10 ani a titlurilor de stat dedicate în exclusivitate populaţiei prin Programul FIDELIS are în vedere crearea unui instrument alternativ de economisire, diversificarea bazei de investitori în titlurile de stat, precum şi îmbunătăţirea culturii financiare a populaţiei. AGERPRES