Comunicatul de presă arată că noul director general al STB este Mihai Petcu. Potrivit sursei citate, pe lista de priorităţi a noului director general se află gestionarea situaţiei cu privire la prevenirea infectării cu virusul SARS-COV-2, respectiv emiterea unor decizii privind angajaţii STB SA (reglementarea muncii la domiciliu, organizarea timpului de lucru în două schimburi, continuarea testării angajaţilor aflaţi în contact direct cu publicul său a celor suspecţi etc.), şi protejarea publicului călător (dezinfectarea permanentă a vehiculelor; monitorizarea liniilor de transport pentru evitarea aglomeraţiei la orele de vârf etc.).
Pregătiri pentru iarnă
De asemenea, se va avea în vedere eficientizarea pregătirilor pentru iarnă (măsuri de asigurare a stocurilor şi utilajelor necesare pentru combaterea poleiului şi a zăpezii, piese de schimb, asigurarea personalului necesar pentru a face faţă oricărei situaţii generată de condiţiile meteo etc.), precum şi o transparenţă decizională în utilizarea banilor publici din bugetul STB.
Digitalizarea companiei
Un alt obiectiv se referă la digitalizarea companiei cu scopul reducerii costurilor, dar şi a creşterii performanţei prin eficientizarea activităţii atât în plan intern, cât şi în relaţia cu cetăţenii, dar şi cu autorităţile şi cu partenerii contractuali, o comunicare eficientă pentru călători, înfiinţarea unui Departament care se va ocupa exclusiv de scrierea, depunerea şi implementarea proiectelor cu fonduri europene, investiţii pentru modernizarea parcului de vehicule existent, un dispecerat modern ce presupune monitorizare şi raportare în timp real, dar şi în infrastructura căilor de rulare pentru tramvaie, inclusiv pentru reamenajarea tuturor refugiilor de tramvai.
„Îmi doresc o dezvoltare reală a Societăţii, dar şi o relaţionare cu călătorii mult mai eficientă decât până acum, astfel încât aceştia să fie informaţi în timp util despre proiectele noastre, dar şi despre eventualele disfuncţionalităţi apărute în furnizarea serviciilor de transport.
Aduc în faţa bucureştenilor întreaga mea experienţă profesională, tot entuziasmul şi energia celor 36 de ani ai mei, astfel ca, împreună cu colegii mei din STB SA, să contribuim substanţial la îmbunătăţirea serviciilor de transport public din Bucureşti”, a declarat noul director general al Societăţii de Transport Bucureşti.
Cursă test cu primul autobuz omologat cu alimentare GNC-Euro 6
La finalul şedinţei Comitetului Director al Societăţii, organizată duminică, Mihai Petcu a efectuat o cursă test cu primul autobuz STB SA omologat cu alimentare GNC – Euro 6.
STB SA şi partenerii săi au realizat primul autobuz din Europa modernizat, prin transformarea motorului cu alimentare Diesel şi normă de poluare Euro 3, în alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) şi normă Euro 6.
Conform Societăţii, vor fi modernizate 600 de vehicule din parcul circulant şi transformate în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro6. Prin acest proiect, vor fi reduse emisiile poluante, dar se va realiza şi înnoirea parcului de vehicule. Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum şi extinderea reţelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu – Siseşti, Berceni.
„Astfel, pentru prima dată la nivel european, sute de autobuze cu normă de poluare Euro 3 din flota STB SA vor fi transformate în autobuze alimentate cu GNC, Euro 6, pentru a se alinia standardelor europene şi Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.
Acest prim autobuz a fost omologat la Registrul Auto Român (R.A.R), unde a fost testat de către specialişti pentru a putea intra în circulaţie. În privinţa costurilor consumului, motorul are avantaje deosebite, gazul natural fiind mult mai ieftin decât carburanţii lichizi.
Autobuzul va rămâne în circulaţie pentru testare şi monitorizare, iar în funcţie de rezultate, executantul acestuia va continua să facă reglaje pentru optimizarea randamentului şi a consumului, împreună cu firmele colaboratoare în proiect”, se menţionează în comunicatul STB.
Vizită la șantier
Noul director general al STB SA a fost în vizită la şantierul din zona intersecţiilor Bulevardului Timişoara cu Strada Valea Oltului şi Strada Valea Cascadelor, unde se execută lucrări de refacere a căii de rulare.
Începând de duminică, 15 noiembrie, 17 autobuze Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605 care face legătura între zona centrală a Capitalei şi Cartierul Băneasa, la intervale de succedare cuprinse între 7 şi 10 minute, în perioada orelor de vârf. În prezent, autobuzele hibrid se mai află în circulaţie şi pe liniile 133, 123, 131, 105 şi 178.
Autobuzele ultramoderne sunt prevăzute cu funcţii special destinate persoanelor cu dizabilităţi, au instalaţie de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum şi un sistem informatic performant care permite furnizarea informaţiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real, notează Societatea de transport public.