Soluţia E-comerţ este una care poate duce produsele "Fabricate în România" pe cât mai multe pieţe ale lumii. Un astfel de exemplu de succes prezentat de ministrul Ştefan Radu Oprea sunt pepenii brăileni care ajung în Polonia în aceste zile.
Ştefan Radu Oprea încurajează soluţia E-comerţului
Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, consideră că E-comerţul reprezintă o soluţie extrem de convenabilă pentru întreprinderile mici și mijlocii din România, putând fi utilizat ca platformă de export pentru produsele „Fabricate în România”.
Acesta a anunţat că marţi va purta discuţii cu reprezentanţii principalelor reţele de magazine, având ca obiectiv încurajarea exportului de produse românești prin intermediul acestora, în cadrul inițiativei Guvernului condus de Marcel Ciolacu. În acest context, ministrul a prezentat imagini cu pepeni din Însurăţei, judeţul Brăila, care sunt exportați în Polonia.
Într-o postare pe Facebook, ministrul Economiei menționează că ținta exporturilor României pentru acest an este de 100 miliarde de euro, cu o valoare atinsă în 2023 de 93 miliarde de euro. Industria auto a fost principalul exportator, fiind susținută la Budapesta în cadrul reuniunii miniștrilor economiei din UE, ACAROM (Asociația constructorilor de automobile din România).
Ştefan Radu Oprea subliniază că întâlnirile cu reprezentanții industriei sunt esențiale pentru definirea poziției țării în cadrul reuniunilor interministeriale și pentru informarea asupra poziționării celorlalte state membre.
Produsele româneşte trebuie să ajungă pe noi pieţe internaţionale
Ştefan Radu Oprea evidențiază că sprijinul și dialogul cu industria românească sunt cruciale pentru creșterea exporturilor, alături de extinderea accesului pe piețe noi, efort realizat în colaborare cu Florin Barbu, ministrul Agriculturii, și cu ANSVSA.
Acest an a fost marcat de deschiderea unor noi piețe pentru carne de pasăre și cereale românești, de la țări din zona Golfului până în Vietnam. Ministrul subliniază importanța antreprenoriatului în cadrul programului Start Up Nation, unde mulți au început să exporte prin platforme digitale.
Ştefan Radu Oprea a confirmat că marţi, 16 iulie, va discuta cu reprezentanţii marilor reţele de magazine pentru a găsi împreună mai multe măsuri de sprijin pentru exportul de produse româneşti.
Prin dialog constructiv cu mediul de afaceri, ne putem atinge ţintele propuse, subliniază demnitarul. Vor beneficia toți cei implicați în proces: producători, rețele de magazine și cetățeni, a concluzionat ministrul Economiei.
Ţintele sunt win-win-win. Câștigă toți cei implicați în proces: producătorii, rețelele de magazine și cetățenii
„100 miliarde EURO. Aceasta este ținta exporturilor României pentru anul acesta.
În 2023 am atins valoarea de 93 miliarde de Euro. Industria auto a fost principalul exportator, de aceea am susținut poziția ACAROM ( Asociația constructorilor de automobile din România) la Budapesta la reuniunea miniștrilor economiei din UE. De regula, mă întâlnesc cu reprezentanții industriei înainte de reuniunile interministeriale pentru a defini poziția de țară, dar și după aceea pentru a-i informa despre discuțiile avute și poziționarea celorlalte state membre.
Prin dialog și susținere a intereselor industriei românești putem crește valoarea exporturilor, dar și prin deschiderea de piețe noi.
Iar acest lucru l-am reușit împreună cu Florin Barbu ministrul agriculturii, cu ANSVSA. Am deschis anul acesta piețe noi pentru carnea de pasăre sau cerealele din România, de la țări din zona Golfului până în Vietnam.
Iar pentru cei care uită ca marea este făcută din picături le spun că sunt antreprenori care au debutat prin Start Up Nation și care exportă prin intermediul platformelor digitale. E-comerțul este o soluție foarte comodă pentru IMM-urile românești și poate fi o platformă de export a produselor „Fabricate în România”.
Marți voi avea o discuție cu reprezentanții marilor rețele de magazine pentru că ne dorim la nivelul Guvernului Marcel Ciolacu să încurajăm exportul de produse românești prin intermediul acestor rețele. În imagini sunt pepeni produși la Însurăței – Brăila care sunt exportați în Polonia. Dacă avem un dialog bun cu mediul de afaceri, țintele propuse pot fi atinse pentru că sunt win-win-win. Câștigă toți cei implicați în proces: producătorii, rețelele de magazine și cetățenii”, este postarea completă a ministrului Economiei.