Stefanini România, subsidiara locală a Stefanini, unul dintre principalii jucători globali în externalizarea de servicii IT, continuă planurile de recrutare asumate pentru acest an, având în prezent 120 de poziții deschise în centrele din București și Sibiu. Acest lucru înseamnă că, până la finalul anului 2014, compania va angaja, în medie, 20 de specialiști IT în fiecare săptămână.
Jumătate dintre pozițiile deschise sunt disponibile în cadrul diviziei Service Desk, în timp ce 30% sunt pentru dezvoltarea de aplicații și 20% pentru servicii de infrastructură. Până la finalul acestui an, Stefanini intenționează să angajeze 20 de specialiști în centrul din Sibiu și alți 100 în centrul din București.
„În prezent, avem o mare varietate de poziții deschise. Pentru zona de suport căutăm specialiști care au cunoștințe de franceză, germană, spaniolă, maghiară, rusă și engleză, în timp ce pentru divizia Application Development vizăm dezvoltatori specializați pe tehnologiile Java, .Net și Mobile”, a declarat Daniela Vercellino, EMEA Recruitment Manager, Stefanini România.
În ceea ce privește nivelul de experiență, Stefanini caută atât specialiști entry-level, cât și profesioniști middle-level și seniori. Pentru divizia Service Desk, compania este interesată în primul rând de cunoștințele de limbi străine ale candidaților, dar și ca aceștia să aibă cel puțin 6 luni de experiență în domeniul IT. Cerințele minime pentru candidații interesați de posturile din departamentul de dezvoltare se referă la mai mult de 3-4 ani de experiență, în timp ce pentru divizia de servicii de infrastructură, Stefanini caută persoane cu peste 2 ani de experiență.
Specialiștii IT ce vor fi recrutați de Stefanini până la finalul acestui an vor lucra pe proiecte pentru clienți din domenii precum cel alimentar, auto, dezvoltare software, transport, turism și sănătate.
Procesul de recrutare poate dura doar două săptămâni
Deși compania recrutează atât candidați entry-level, cât și seniori, procesul de recrutare este destul de asemănător, începând cu un interviu de HR, urmat de un test de personalitate și teste tehnice, apoi, în cazul în care candidatul se califică, de încă un interviu, cu managerul departamentului în care ar urma să lucreze. În funcție de nivelul de experiență și profilul tehnic necesar, procesul de selecție poate dura de la 2 săptămâni, în cazul specialiștilor juniori, până la 2 luni, în cazul seniorilor.
Pentru selecția candidaților, Stefanini utilizează toate canalele disponibile, de la secțiunea de Cariere de pe site, până la recomandări interne și târguri de joburi – pentru pozițiile entry-level – sau căutare directă și head hunting – pentru pozițiile de senior sau management. Stefanini selectează cei mai buni candidați, pe baza rezultatelor și intereselor lor, punându-le apoi la dispoziție programe de training, coaching și mentorship.
„Avem de-a face cu această situație în cazul diviziilor Application Development și Infrastructure Services, unde cererea de candidați care să aibă abilități tehnice avansate, pentru diferite tehnologii, crește de la o zi la alta. În zona de Service Desk, pentru care căutăm mai ales specialiști juniori, Stefanini oferă numeroase programe de training specializat, menite să dezvolte cunoștințele tehnice ale angajaților, într-un timp scurt”, a adăugat Daniela Vercellino.
Stefanini organizează anual un program de internship în cadrul departamentului Application Development. Anul acesta, compania a oferit 6 poziții de internship, iar participanții s-au implicat în activități de testare software și programare Java, C# și Mobile. În 2015, compania va desfășura un nou program de internship, pentru care va recruta studenți sau absolvenți ai facultăților cu profil tehnic, pasionați de dezvoltarea sofware.
În plus, Stefanini desfășoară și internship-uri interne, prin care își pregătește angajații pentru viitoare posturi de specialiști IT sau poziții de management.