Stefanini România, subsidiara locală a Stefanini, unul dintre principalii jucători globali în externalizarea de servicii IT, intenționează să recruteze încă 50 de persoane pentru centrul din Sibiu, care până la sfârșitul anului va număra 250 de angajați, potrivit estimărilor companiei.
Stefanini a angajat anul acesta circa 65 de persoane în centrul din Sibiu, în special pentru funcția de Helpdesk Technician – vorbitori de germană, spaniolă, italiană și franceză, iar în paralel, compania a desfășurat procese de recrutare internă, care au oferit angajaților oportunitatea de a fi promovați în funcțiile de Senior Helpdesk Technician, Trainer, Case Team Assistant, Team Leader, Incident Controller, Quality Specialist, Account Liaison, Project Coordinator.
În următoarele luni, Stefanini intenționează să recruteze încă 50 de persoane pentru centrul din Sibiu, echipa de acolo urmând să crească la cel puțin 250 de specialiști până la sfârșitul anului.
”În perioada următoare căutăm noi colegi pe funcția de Helpdesk Technician, cunoscători ai limbilor germană, spaniolă, italiană, franceză, iar intern vom mediatiza roluri precum Project Coordinators, Incident Controller, Quality Specialist, Trainer, Project Trainer”, spune Oana Calcan, Recruitment Coordinator, Stefanini România.
Cu toate că Stefanini este o companie de externalizare a serviciilor IT, majoritatea angajaților din Sibiu sunt absolvenți de profil uman (Limbi Străine, Relații Internationale, Relații Publice), dar aceștia au manifestat interes pentru a-și dezvolta cariera în IT, ceea ce demonstrează că acest domeniu poate fi unul accesibil, mai ales în condițiile în care Stefanini derulează constant training-uri interne.
”Avem însă și colegi care au absolvit un liceu de profil real, s-au angajat la noi și ulterior s-au înscris la facultăți cu profil tehnic. Pe lângă pregătirea formală, urmărim să identificăm la candidați abilitatea de a lucra bine în echipă, abilități de comunicare precum și capacitatea de orientare către rezultate”, adaugă Oana Calcan.
Procesul de recrutare în Sibiu se desfășoară ceva mai rapid decât în București, potrivit oficialilor Stefanini. Astfel, una din trei persoane contactate de recrutorii companiei prin intermediul platformelor de profil se prezintă la interviu, iar rata de succes după interviu este de peste 60%.
În general, piața forței de muncă din Sibiu a devenit tot mai dinamică în ultimii ani – foarte multe companii și-au deschis puncte de lucru, oferind oportunități variate și interesante sibienilor. Însă, acest oraș având o mare comunitate de vorbitori de limba germană, prezintă anumite provocări specifice la capitolul recrutare, provocări pe care Stefanini încearcă să le transforme în avantaje:
”Am observat că din ce în ce mai mulți absolvenți ai liceelor de profil optează pentru facultăți din Germania, Austria sau Elveția, motiv pentru care cred că putem așeza Sibiul alături de alte piețe care prezintă o provocare profesională în atragerea și reținerea profesioniștilor. Dar de aici derivă unele avantaje clare, care pe termen mediu și lung vor duce la candidați mai atenți în selectarea locurilor de muncă și cu dorință de creștere”, explică Monica Marin, HR Specialist, Stefanini România.
”În acest sens, Stefanini poate contribui la dezvoltarea profesională a angajaților prin training-uri de specializare și programe bine definite de integrare. De altfel, ne bucurăm să fi colaborat în cadrul unor programe de atragere a tinerilor înapoi în țară”, adaugă Monica Marin.
Clienții pentru care Stefanini livrează proiecte din Sibiu activează în domenii foarte diverse, de la auto sau farma, la confecții și consultanță, compania având experiență îndelungată pe piața de outsourcing.
”În total, sunt peste 15 clienți cu prezență globală pentru care avem echipe dedicate și cu care am întărit relațiile de colaborare. În ultimii ani, centrul Stefanini din Sibiu a devenit tot mai atractiv, ceea ce a dus la dezvoltarea pe plan local – atât din perspectiva de business, cât și din punct de vedere al înmulțirii și diversificării oportunităților de creștere profesională pentru angajații companiei”, conchide Monica Marin.