În acest an, românii nu se pot bucura de SIAB, însă pentru împătimiţii automobilului, care dispun şi de fonduri suficiente, o expoziţie mult mai fastuoasă poate fi vizitată la Paris între 4 şi 19 octombrie.
Cu mai bine de trei săptămåni înainte de deschiderea oficială, motor-show-ul parizian vuieşte deja de zgomotul motoarelor şi de forfota echipelor de designeri şi tehnicieni aflate la faţa locului pentru a face o vedetă din fiecare exponat. Gazdele franceze speră ca şi în acest an să facă din Paris capitala industriei auto mondiale, care trece prin clipe mai puţin faste din cauza scăderii vånzărilor. Dacă se va atinge măcar succesul înregistrat la ediţia anterioară, cea din 2006, organizatorul AMC Promotion, acelaşi ca şi la SIAB, se poate måndri cu cel mai vizitat salon auto mondial. Conform oficialilor AMC, aproape 1,5 milioane de vizitatori au trecut pragul expoziţiei în 2006, asistånd la premiera mondială a 70 de vehicule. Pånă la începutul lunii septembrie din acest an, mai mult de 300 de mărci din 23 de ţări îşi rezervaseră spaţii de expunere, iar numărul jurnaliştilor acreditaţi tinde spre 11.000.
Pentru a admira vedetele pe roţi expuse la standurile producătorilor din întreaga lume, vizitatorii vor trebui să plătească între 6 şi 12 euro pentru un bilet şi pot beneficia, în cazul unei rezervări prealabile, de reduceri la cursele Air France către Paris. Practic, orice vizitator străin care doreşte să vadă pe viu spectaculoasele prezentări de la acest salon ar trebui să aibă cåteva sute de euro pentru biletele de avion, cazare şi acces la standuri.
Nici expozanţii nu scapă prea ieftin. Iată numai cåteva exemple de costuri. O pagină publicitară în „Cotidianul Mondialului“ costă nu mai puţin de 43.000 de euro, o pagină în „Catalogul Oficial“, 2.550 de euro, iar pentru închirierea unui metru pătrat trebuie achitaţi între 140 şi 150 de euro fără TVA. Desigur, la toate acestea se adaugă spaţiul tehnic, pereţii standului, locuri de parcare, materialele publicitare proprii sau asigurarea. Unii dintre participanţii la ediţia anterioară au declarat că, în total, costurile necesare expunerii la „Mondial de l’Automobile“ au fost de „cåteva sute de mii de euro“.
Cele două grupuri auto care îşi au rădăcinile în Hexagon, Renault şi PSA, au planuri mari pentru această ediţie a Salonului de la Paris. Conştienţi că se află pe teren propriu şi că pot apela şi la alte resurse decåt competitorii germani, italieni sau japonezi, francezii îşi vor etala cele mai noi concepte şi modele de serie.
Francezii la ei acasă
De departe cea mai interesantă luptă se va da în acest an între noile generaţii ale bestsellerurilor europene Renault Megane şi Volkswagen Golf. Sunt deja ani buni de cånd Carlos Ghosn „ne ameninţă“ cu un Megane care să rupă gura tårgului, însă noul model a fost ţinut secret pånă în urmă cu cåteva zile. Cei de la Volkswagen au lăsat să scape cåteva detalii ale Golfului Mark VI încă de la prezentarea lui Scirocco, pentru ca în această vară să dezvăluie noua minune în toată splendoarea ei. Fără îndoială, noul Golf pleacă din postura de favorit. Asta dacă avem în vedere că nici acum, cånd versiunea nouă stă gata să inunde şoselele europene, vechiul model nu a părăsit postura de lider al vånzărilor de pe Bătrånul Continent. Cu toate acestea, Renault Megane poate fi considerat un rival pe măsură de această dată.
Fără a fi încă o certitudine, este de aşteptat ca, pe långă Megane, Sandero Stepway, Koleos sau Laguna Coupe, la standul Renault să poată fi văzut şi un prototip al viitorului vehicul electric pe care Carlos Ghosn îl consideră „viitorul“ mărcii franceze.
Chiar dacă lupta Renault-Volkswagen va ţine capul de afiş, nici cele două mărci ale grupului PSA, Peugeot şi Citroën, nu se vor lăsa mai prejos. Peugeot a anunţat deja prezentarea unui model coupé cu propulsie hibridă, care reprezintă „veriga lipsă“ dintre conceptele de la începutul anilor 2000 şi incitantul 908 RC, dezvăluit la ediţia anterioară a Mondial de l’Automobile. Acelaşi producător va prezenta şi varianta coupé-cabriolet a actualului 308. Fraţii de la Citroën au în plan prezentarea modelului C3 Picasso, un MPV de mici dimensiuni, dar şi a conceptului Hypnos, care are caracteristicile unui crossover dotat cu propulsie hibridă de 200 CP ce consumă numai 4,5l/100 km.
Surprize asiatice printre nemti, americani si japonezi
Ca şi la ediţia anterioară a salonului auto de la Paris, producătorii chinezi sunt gata să arunce în scenă toate modelele produse în marele stat asiatic care pot face faţă normelor de poluare şi siguranţă din Europa. Dovada clară a atenţiei pe care chinezii o acordă pieţei europene va fi prezentarea a nu mai puţin de patru modele la standul Brilliance Jinbei Automotive. BS2 este un mic hatchback, el fiind însoţit de deja cunoscutul BS4 sedan şi BS6, dar şi de coupé-ul BC3. Conform lui Terry Jin, directorul afacerilor internaţionale ale firmei, „a fost nevoie de mai bine de un an pentru ca modelele våndute deja în China să fie modificate pentru Europa“. Pentru a face faţă standardelor de aici, preţul lui BS4 a crescut de la 8.160 de euro în China la 15.990 de euro. Chinezii vor trebui însă să îşi expună maşinile långă modele precum noul BMW 7, Ferrari California, Volkswagen Scirocco, noul Ford Ka, Mercedes SLR 722, Dacia Sandero, Toyota Avensis sau conceptele Fiat Fiorino Portofino şi Mazda Kiyora.