Stellantis a anunțat luni că va investi 103 milioane de euro la fabrica sa din Szentgotthard, în Ungaria, pentru a crește capacitatea de producție a modulelor de acționare electrică (EDM) care vor ajuta producătorul auto să își dezvolte portofoliul de vehicule electrice.
Investiție de 103 de milioane de euro la fabrica din Ungaria
Investiția este a treia a Stellantis într-o unitate de producție de EDM-uri, după Tremery-Metz din Franța și Kokomo, Indiana, în Statele Unite, transmite Reuters.
În plus, Stellantis mărește producția din 2024 a transmisiilor electrificate cu dublu ambreiaj (eDCT) de generație nouă pentru vehicule hibride și hibride plug-in la unitatea sa din Complexul Mirafiori, Italia.
Compania cu sediul în Olanda se așteaptă ca această extindere să o aducă mai aproape de obiectivele sale de electrificare. Până în 2030 și-a propus să vândă în Europa doar vehicule electrice. Compania investește 50 de miliarde de dolari în eforturile de electrificare în următorul deceniu.
Extinderea de la uzina din Ungaria, care în prezent construiește motoare cu combustie internă pentru vehiculele Stellantis, va include prelucrarea componentelor cheie și asamblarea finală și testarea EDM-urilor 3 în 1.
Producția de EDM-uri la uzină este așteptată să înceapă la sfârșitul anului 2026.
EDM este o unitate integrată de motor electric, cutie de viteze și electronică de putere, utilizată atât în sistemele de propulsie pur electrice, cât și în cele hibride, care ajută la furnizarea unui cuplu ridicat, menținând în același timp eficiența sistemului.
Stellantis folosește surplusul de producție din Europa pentru acorduri mai bune
De menționat că, un recent război al declarațiilor între prim-ministrul italian Giorgia Meloni și directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a scos la iveală o nouă realitate dură. Constructorii auto naționali europeni, altădată autohtoni, au devenit jucători globali gata să exploateze capacitatea în exces a fabricilor de automobile din UE pentru a obține acorduri guvernamentale mai bune.
Stellantis, creată prin combinarea producătorului francez Peugeot PSA, a producătorului italian Fiat și a companiei Chrysler din Detroit, reprezintă practic întreaga producție auto din Italia. Producția Fiat a scăzut pe măsură ce vânzările europene au stagnat, iar Stellantis a mutat producția în alte țări.
Rata de utilizare a capacității Stellantis la fabricile sale europene s-a situat anul trecut la 56%, în scădere de la 64% în 2019 și mult sub rata de 71% a Volkswagen, potrivit datelor GlobalData furnizate Reuters. Producătorii auto vizează o utilizare a capacității de cel puțin 80%.
Stellantis își folosește capacitatea de producție excedentară ca pârghie în negocierea subvențiilor și a sprijinului politic din partea guvernului de la Roma și celor din alte țări.
În Statele Unite, oficialii statali și federali au oferit subvenții pentru a convinge Tavares să nu închidă o uzină Jeep din Illinois, care va fi folosită acum pentru a construi o nouă camionetă de dimensiuni medii care umple un gol în gama de modele americane a companiei.