Vă puteți imagina o asociere între Coca-Cola și Pepsi? La fel de ciudat a fost parteneriatul dintre Apple și Microsoft din 1997, la Macworld Expo. După 12 ani de pierderi financiare, Jobs avea nevoie de fonduri pentru Apple, așa că a apelat la Bill Gates, care a investit 150 de milioane de dolari în companie. "Era competiției dintre Apple și Microsoft a luat sfârșit. Este important ca Apple să își revină și să continue să creeze produse minunate", anunța atunci Jobs.
Foarte talentat la vânzări, Jobs știa importanța aspectului și a observat că produsele Apple nu erau deloc arătoase. „Nu au deloc sex-appeal”, spunea Jobs într-o ședință, în 1998. Astăzi, Apple are unele dintre cele mai arătoase produse, cum ar fi iPod-urile sau iMac-urile colorate.
Apple nu s-a profilat doar pe computere, ci și-a extins paleta de produse cu aplicații software (Final Cut Pro) și cu alte gadget-uri, cum ar fi MP3 Player-ul, iPhone-ul și iPad-ul. Jobs a schimbat în 2007 numele companiei din Apple Computer în Apple Inc., pentru a sugera noua viziune de afaceri.
Pentru că retail-erii nu dădeau destulă vizibilitate produselor Apple, Jobs a deschis magazinul propriu al Apple, numit Apple Concept Store. Produsele Apple au fost mereu însoțite și de un software specific,fapt care a stimulat atașamentul cumpărătorilor față de acest brand.
Potrivit lui Jobs, „creativitatea înseamnă doar să faci conexiunile potrivite".
Prezentul companiei nu putea să fie mai prejos față de începuturile sale. Mai jos, puteți vedea prima reclamă a companiei, premiată de patru ori și considerată una dintre cele mai reușite din istorie. Reclama a rulat o singură dată, la Superbowl-ul din 1984. Reclama face aluzie la controversatul roman a lui George Orwell, „1984”, apărut în anul 1948, care înfățișează un viitor sumbru, în care individul este alienat și uniformizat. Sloganul este: „Am lansat Apple pentru ca anul 1984 să nu semene cu <1984>”.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/HhsWzJo2sN4" frameborder="0" height="315" width="560"></iframe>