“Am reușit o consolidare puternică a rețelei, ca urmare a unei strategii care s-a derulat în ultimii doi ani. Cea mai mare parte a strategiei s-a axat pe consolidarea calitativă a rețelei de dealeri, focusul nostru fiind performanța și ridicarea standardelor de operare a magazinelor și service-urilor adiacente”, declară Ioan Mezei, director general STIHL România. ”Astfel, chiar dacă numărul dealerilor noștri a rămas constant în ultimii ani, a crescut numărul magazinelor cu standard foarte ridicat de servire a clienților. Ne propunem în acest an o creștere a rețelei de dealeri cu 10-15 procente, concentrându-ne în continuare și pe dezvoltarea calitativă a nucleului de parteneri tradiționali”, precizează Ioan Mezei.
Dealerii STIHL sunt societăți distincte, care operează sub franciza brandului german, atât magazine cât și service-uri. Suprafețele pe care se desfășoară activitatea unui dealer STIHL diferă. Minimul de spațiu este de 40 mp, iar în unele cazuri atinge și 2.000 mp. “În general, dezvoltarea unui astfel de business se produce în jurul unei persoane cu abilități tehnice, care poate opera și un service. Din acest motiv suntem foarte atenți în selectarea partenerilor care vor arbora drapelul STIHL la intrarea în magazine. Pe lângă cunoștințele tehnice, un partener STIHL trebuie să dovedească și o înclinație antreprenorială, pe care să se bazeze atunci când pleacă la drum alături de noi”, spune Ioan Mezei.
”Această forumulă nu a dat greș și iată că în cadrul rețelei s-au putut dezvolta afaceri consistente, unele dintre ele atingând o cifră de afaceri și de 2-3 milioane de euro pe an. În plus potențialul de creștere este ridicat mai ales că STIHL este numărul 1 în piață” completează Ioan Mezei.
Tendințele pieței în 2013
“La nivelul lui 2013 s-a produs o scădere a pieței de motunelte, pe care am aprecia-o în jurul a 5-10 procente. La nivelul clienților STIHL am observat o creștere a preferințelor pentru utiliajele din gama hobby, clasa compactă superioară”, precizează Ioan Mezei.
Utilizatorii de motounelte au început să fie mult mai atenți la echipamentele achiziționate și la proveniența lor. Odată cu scăderea importurilor de motounelte din China s-a diminuat și incidența produselor contrafăcute, față de alți ani. “Din informațiile colectate din piață, s-a putut observa o trecere de la achiziția de produse ieftine no-brand, la utilaje fabricate de firme ≪serioase≫ și asta pentru că acele produse ieftine achiziționate în urmă cu 2-3 ani au început să-și atingă limita de viață. Confruntați cu astfel de probleme, utilizatorii se îndreaptă către producători consacrați care pot garanta calitatea acestor produse care sunt de folosință îndelungată, nu pentru câțiva ani” precizează Ioan Mezei.
STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas STIHL. Veniturile grupului în 2012 au fost de 2,7 miliarde de euro. STIHL numără peste 12.000 angajati, deţine 6 fabrici, 34 de centre naţionale de vânzare, fiind în contact cu 120 de importatori și având o prezență în 160 de ţări. STIHL România este o companie deţinută 100% de firma mamă şi a fost înfiinţată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL şi VIKING.