Aproape 55% din 24 de tipuri de ketchup disponibile pe piaţa din România conţin 4 sau 5 E-uri, potrivit unui studiu realizat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România InfoCons (A.N.P.C.P.P.S.).
În cadrul studiului au fost analizate 24 de produse tip ketchup, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de către reprezentanţii A.N.P.C.P.P.S din supermarket-urile de pe teritoriul ţării, în luna iulie 2014.
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieşit faptul că, în ceea ce priveşte numărul de E-uri, din cele 24 de tipuri de produse analizate: 33.33 % din produsele analizate au în conţinut 5 E-uri; 25 % din produsele analizate au în conţinut 2 E-uri; 20.8 % din produsele analizate au în conţinut 4 E-uri; 8.33 % din produsele analizate au în conţinut 7 E-uri; 4.16 % din produsele analizate au în conţinut 1, 6 sau 9 E-uri.
Totodată, produsele tip ketchup care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producător următoarele companii: S.C. Productie Ardealul S.R.L. , S.C.Univer Product S.R.L., S.C. Mega Image S.R.L., SC. Carrefour Romania S.A., S.C. Extracte Naturale Natex S.R.L., S.C. Papalito Trading S.R.L., S.C. Sitemani S.R.L., S.C. Profi Rom Food S.R.L., S.C. Lidl Romania S.C.S., S.C. REWE Romania S.R.L., S.C. Sahprod Meteor S.R.L., Romania Hypermarche S.A., S.C. Auchan Romania S.A.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons în cadrul consorţiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.