Francizorii internaţionali, deţinători ai diferitelor concepte în special în comerţul cu îmbrăcăminte, continuă să-şi păstreze interesul faţă de România, aducând noi branduri de modă.

Anul 2007 s-a încheiat cu o creştere de 30% a numărului brandurilor internaţionale care şi-au început operaţiunile în România în sectorul fashion retail. Şi anul acesta piaţa s-a îmbogăţit cu nume noi.

Ultima intrată, reţeaua Pardon. Magazinele lanţului sunt deschise pe suprafeţe cuprinse între 60 şi 100 de metri pătraţi, amplasate în zone stradale centrale sau în marile centre comerciale, cu un număr mediu de doi angajaţi pe unitate. Din punct de vedere financiar, investiţia într-un magazin Pardon se ridică la aproximativ 100.000 de euro, inclusiv taxa de intrare în reţeaua de franciză, în valoare de 15.000 de euro. Acestei sume i se mai adaugă alte costuri de start-up relevante, precum stocul iniţial de marfă, costurile pentru amenajarea locaţiei şi campania publicitară de lansare.

Francizorul Pardon garantează viitorilor săi parteneri experienţa de peste 20 de ani în domeniul fashion retail şi o reţea de nouă unităţi, localizate pe teritoriul Franţei. La aceasta se adaugă şi o cifră de afaceri anuală estimată la 460.000 de euro per magazin Pardon.

Marca Pardon evoluează sub sloganul „Be a wear“, propunând un stil vestimentar modern, cu accente culturale, dedicat atât bărbaţilor, femeilor, cât şi copiilor. Urban Spirit, Africollor, Romance, Macao WaterDream sunt câteva dintre liniile vestimentare Pardon, care sunt caracterizate de culori vii, imprimeuri cu motive culturale şi care trădează un stil în pas cu moda, potrivit pentru petrecerea timpului liber.

Conceptul Pardon s-a născut în 1984, când Peter Mertes, un autodidact german în căutarea unui nou concept de afacere, vine cu ideea serigrafiei pe tricouri. Hainele sunt vândute pentru început angrosiştilor locali, dar în anul 1991, proprietarul se îndreaptă spre Franţa pentru a aborda marile magazine. Nu după mult timp, el decide să devină propriul lui distribuitor.