Prea multa telefonie mobila strica.
„Europa are, in acest moment, prea multi operatori de telecomunicatii mobile chiar daca pentru perioada urmatoare se anunta un val de fuziuni”, a declarat directorul executiv al Telecom Italia Mobile, Marco De Benedetti. „Tendinta pe care sectorul european al telecomunicatiilor o va cunoaste va fi o consolidare a pietelor interne”, a mai spus De Benedetti. El estimeaza ca in fiecare stat european vor ramane, pe viitor, cate trei mari grupuri operatoare de telecomunicatii, acesta fiind numarul maxim necesar unei piete interne. In opinia directorului executiv al Telecom Italia Mobile, unii operatori se vor retrage pur si simplu de pe anumite piete. In ultimul an, fuziunile si achizitiile de pe piata europeana a telecomunicatiilor au scazut dramatic, pe fondul pierderilor ridicate inregistrate la bursa de companiile de profil, dar si al acumularii de datorii semnificative, dupa achizitionarea de licente de telefonie mobila din generatia a treia, in valoare de mai multe miliarde de euro.

Fuziuni si achizitii cu gust de lapte.
Industria alimentara din Romania si in special partea care tine de industrializarea laptelui va cunoaste anul viitor mai multe fuziuni si achizitii, menite sa intareasca pozitia multinationalelor pe o piata in continua dezvoltare. Aceasta este concluzia companiei britanice de consultanta Agra-Food, care a publicat recent un studiu referitor la piata mondiala a bunurilor alimentare. Analistii respectivi cred ca statele din Europa Centrala si de Est, printre care si Romania, vor continua sa ramana si in 2002 pietele cu cea mai mare cautare din partea companiilor multinationale. „In Romania vor exista mai multe intrari noi. Toti jucatorii globali din industria alimentara si din domeniul bunurilor de larg consum vor dori, cu siguranta, sa intre pe cea de-a doua piata ca marime din Europa Centrala”, se arata in studiul respectiv. Ultimul exemplu este cel dat de compania olandeza Nutricia Diary and drinks Group (NDDG), divizie a firmei Royal Numico. NDDG a preluat 51% din actiunile companiei Industrializarea Laptelui, intr-o afacere care nu depaseste doua milioane de dolari.