Comitetul pentru Mediul Digital, Cultură, Media şi Sport (DCMS) al Parlamentului britanic consideră că Marea Britanie are de-a face cu o criză democratică din cauza răspândirii unor materialele "dăunătoare şi înşelătoare" şi a manipulării datelor personale.
Companiile tech precum Facebook ar trebui trase la răspundere pentru materialele „dăunătoare şi înşelătoare” de pe site-urile lor şi făcute să plătească o taxă pentru a putea fi regularizate, au transmis parlamentari britanici, care atrag atenţia asupra unei crize democratice din cauza folosirii necorespunzătoare a datelor personale.
„Companii precum Facebook au făcut mai uşor pentru diverşi dezvoltatori să adune date de la utilizatori şi să le folosească în alte campanii fără cunoştinţa sau consimţământul lor”, a precizat, într-un comunicat, Damian Collins, preşedintele Comisiei pentru lumea digitală, cultură, media şi sport din parlamentul britanic.
„Trebuie făcute responsabile şi trase la răspundere pentru felul în care conţinuturi dăunătoare şi înşelătoare sunt distribuite pe site-urile lor”, a spus Collins, potrivit Agerpres.
Raportul interimar al comisie şi comentariile lui Collins trebuiau supuse unui embargou până la 29 iulie, notează Reuters. Însă unele instituţii media au încălcat acest embargou, după ce o copie a raportului a fost publicată online de Dominic Cummings, cel care a condus oficial campania în favoarea ieşirii din UE pentru referendumul asupra Brexit-ului.
Standardele de acurateţe şi imparţialitate pe care companiile tech ar trebui determinate să le respecte s-ar putea baza pe regulamentele autorităţii de reglementare pentru televiziune şi radio, Ofcom, au precizat parlamentarii.
Raportul comisiei sugerează de asemenea introducerea unei taxe pe firmele tech care ar putea contribui la creşterea bugetului instituţiei de reglementare în domeniul datelor din Marea Britanie (ICO), pe modul taxei pe care sectorul bancar o plăteşte pentru instituţia care îi supervizează activitatea, Autoritatea Financiară de Supraveghere.
ICO a amendat la începutul acestui an Facebook pentru scandalul Cambridge Analytica, care a scos la iveală faptul că Facebook a permis ca datele personale a circa 87 de milioane de utilizatori să ajungă, fără ştirea acestora, la firma britanică specializată în comunicare strategică, care a lucrat în 2016 pentru campania prezidenţială a lui Donald Trump.