„Între 650 și 850 de euro sunt costurile produselor chimice esenţiale producţia unei maşini. Aceste produse se regăsesc în interiorul şi în exteriorul maşinii, în aditivii pentru combustibil sau în consumabile – ulei, lichid de frână, lichide de răcire sau antigel”, a declarat Benoit Fricard, Head of Sales Engineering Plastics pentru Europa Centrală și de Sud-Est la BASF. Conform acestuia, dacă în 1970 masele plastice reprezentau doar 6% din greutatea unei maşini, astăzi procentul a ajuns la 12-15%, iar până în 2020 se anticipează că ele vor reprezenta aproximativ 25%.
În România, compania listată la bursele din Frankfurt, Lodra și Zurich acoperă patru segmente importante pentru industria auto – mase plastice, poliuretani, produse de finisare (lacuri şi vopsele industriale) şi produse pentru buna funcţionare a autoturismelor (aditivi pentru benzină şi motorină, lichide de frână, antigel, materii prime pentru producţia de lubrifianţi auto, lichide de răcire). BASF colaborează cu ambii producători auto prezenți – Ford şi Dacia – şi furnizează materiale şi materii prime pentru mai mult de jumătate din companiile producătoare de componente auto din mase plastice din ţară. Autoturismele Dacia produse în România sunt vopsite cu produse BASF şi sunt echipate cu tahometre, faruri, componente pentru motor, precum şi scaune produse din materiale BASF.
Printre clienţii locali ai companiei, pe segmentul maselor plastice tehnice dedicate industriei auto, se numără ELJ Automotive, care foloseşte poliamida cu fibră de sticlă (Ultramid) pentru producţia de ventilatoare, Delta Invest, care foloseşte un alt sortiment de Ultramid pentru producţia de repere tahometrice (aparate pentru măsurarea turaţiei motoarelor sau a unor piese tehnice ale maşinii), Pyle care produce braţe pentru ştergătoarele de parbriz folosind granulele PBT Ultradur sau Mahle şi MGI Coutier care folosesc materialele BASF pentru producţia de diverse componente pentru motoare. Clienţii firmei produc în România componente auto atât pentru Dacia şi Ford, cât şi pentru jucători internaţionali precum Volkswagen, Renault, Daimler, PSA, General Motors, Fiat.
În 2011, BASF a realizat vânzări de peste 73,5 miliarde de euro şi avea mai mult de 111.000 de angajaţi la sfârşitul anului.