Strategia producatorului autohton de automobile pentru contracarera efectelor crizei se bazeaza pe doua axe majore, prima dintre acestea fiind responsabilitatea directa a constructorului, iar cea de a doua fiind responsabilitatea autoritatilor publice din Romania, a declarat directorul general al Automobile Dacia SA, Francois Fourmont.
Potrivit acestuia, in privinta datoriei companiei, aceasta se imparte la randul sau pe trei nivele strategice:
- Produsele. In aceasta privinta, compania beneficiaza de o gama foarte tanara de vehicule ceea ce-i permite prezenta nu doar pe piata interna ci si la export. Fourmont a explicat acest lucru prin faptul ca in cursul acestui an trei sferturi din productie vor merge la export fata de doua treimi anul trecut.
- Obiectivul de extindere pe noi piete, cu ajutorul unor produse si motorizari noi astfel incat autovehiculele Dacia sa fie comercializate in peste 60 de piete internationale.
- Cresterea calitatii produselor realizate de Dacia prin ceea ce inseamna calitatea efectiva a masinilor, prestatia acestora si pretul oferit.
Pe de alta parte, directorul general al Dacia a precizat ca pentru relansarea pietei auto din Romania este nevoie de
- Limitarea importurilor de vehicule second hand
- Un program Rabla mai accesibil
- Marirea accesibilitatii creditelor auto
In opinia lui Fourmont, daca aceste conditii nu vor fi indeplinite, exista riscul ca cele 60.000 de unitati incluse in programul Rabla sa nu fie consumate.
Nu in ultimul rand, directorul general al Dacia a declarat ca dificultatea de obtinere a creditelor va sufoca piata auto din Romania.
„Suntem pe cale sa omoram piata auto din Romania prin taxarea creditelor. Creditul e foarte scump ceea ce determina clientii sa se imprumute pe un termen scurt, iar ratele lunare sunt mult mai mari”, a explicat Francois Fourmont. El a adaugat ca daca nu vrem ca piata auto sa moara prin lipsa de oxigen reprezentata de creditare trebuie aplicat un sistem care sa permita unui cumparator sa obtina un imprumut accesibil.
„Trebuie sa ne gandim serios la exempul Spaniei, unde un imprumut a ajuns sa fie foarte accesibil”, a mai spus directorul general al Dacia.