Strategia giganților auto din Europa în lupta cu rivalii din China. Cum au decis să riposteze

Salonul Auto de la Paris

SURSĂ FOTO: X, GAC Motor

La Salonul Auto de la Paris, marii producători auto europeni au lansat vehicule electrice low-cost pentru a recâștiga cota de piață pierdută în fața rivalilor chinezi. Strategia giganților auto reprezintă un punct de cotitură pentru industria auto europeană, care se adaptează rapid la cerințele consumatorilor pentru soluții sustenabile și accesibile.

Strategia giganților auto din Europa în lupta cu rivalii chinezi. O parte dintre cei mai mari producători de automobile din Europa au dezvăluit la Salonul Auto de la Paris vehicule electrice (VE) low-cost, în încercarea de a recâștiga o parte din cota de piață deținută acum de mărcile chineze.

Strategia giganților auto din Europa în lupta cu rivalii chinezi

Evenimentul auto de la Paris s-ar putea dovedi a fi un punct de cotitură pentru industria auto europeană, în lupta cu rivalii chinezi.

„Se pare că Europa ripostează”, a declarat pentru CNBC Julia Poliscanova, director pentru vehicule și lanțuri de aprovizionare și mobilitate electrică la grupul Transport & Environment.

„Există multe modele noi expuse aici și ceea ce este important e că există multe lansări care sunt mai accesibile. Citroen, Peugeot și Renault, toate prezintă câteva modele mai mici, la prețuri accesibile”, a spus Poliscanova.

„Este exact ceea ce avem nevoie pentru piața de masă, pentru ca oamenii să cumpere acele vehicule. De asemenea, acesta este locul în care concurența chineză este cea mai puternică”, a adăugat ea.

Probleme mari pentru giganții auto europeni

Giganții auto europeni s-au confruntat cu un val de provocări pe drumul către electrificarea completă, inclusiv lipsa modelelor la prețuri accesibile, lansarea slabă a infrastructurii de încărcare și, peste toate, un război comercial cu China, scrie CNBC.

Presiunea asupra producătorilor auto europeni este pe cale să se intensifice și mai mult de anul viitor, când obiectivele de reducere a emisiilor vor intra în vigoare.

În acest context, conștienți de necesitatea de a crește vânzările VE, producătorii auto au încercat să folosească Salonul Auto de la Paris ca platformă pentru a lansa o serie de modele low-cost.

Cu ce oferte au venit producătorii auto din Europa la Salonul auto de la Paris

De exemplu, Renault a prezentat publicului, pentru prima dată, prototipul electric Twingo E-Tech. Se spune că prețurile pentru mașina complet electrică vor începe de la mai puțin de 20.000 de euro, când va ajunge pe piață în 2026.

Renault și-a dezvăluit și micul SUV electric, R4 și primește deja comenzi pentru modelul electric R5.

Brandul Dacia a grupului și-a prezentat modelul Spring, prezentându-l ca unul dintre cele mai accesibile VE de pe piață, cu un preț mai mic de 20.000 de euro.

SURSA FOTO: Facebook, Dacia

Gigantul auto Stellantis a lansat noile Citroen C4 și C4 X, descriindu-le drept „exemple perfecte” ale răspunsului producătorului auto la provocările tranziției energetice.

„Mobilitate accesibilă”

„Se spune că oamenii nu mai cer vehicule electrice, dar nu este adevărat”, a spus Poliscanova.

„Anul acesta, în Europa, nu am avut modele accesibile, așa că oamenii nu au mai cumpărat VE premium la prețuri excesive. Cu toate acestea, de îndată ce vehiculele vor intra în intervalul de preț potrivit, anul viitor, oamenii vor fi interesați să le cumpere”, a adăugat ea.

Ce cotă de piață vor avea VE în 2025

Poliscanova susține că lansarea mai multor vehicule electrice low-cost înseamnă că vânzările mașinilor electrice ar putea reprezenta o cotă de piață de până la 24%, anul viitor, față de 14% anul acesta.

Vehiculele electrice produse din China costă mai puțin decât cele din Europa și SUA, conform cifrelor publicate de firma de date JATO.  Prin urmare, este o mare provocare pentru producătorii auto occidentali, dacă vor să țină pasul cu rivalii chinezi.

Ce vor oamenii și ce promit producătorii auto

Prețul mediu de vânzare cu amănuntul a unei mașini electrice chineze a fost de aproximativ 31.000 de euro, în prima jumătate a anului 2023, spune JATO. Prin comparație, prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unei mașini electrice cu baterie, în aceeași perioadă, a fost de peste 66.000 de euro în Europa și de 68.000 de euro în SUA.

„Oamenii caută mobilitate la prețuri accesibile”, a declarat CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, la Salonul Auto de la Paris.

”Chiar și când vorbim de VE, Dacia va juca un rol major în ceea ce privește mobilitatea la prețuri accesibile”, a spus Le Vot. El a subliniat că peste 150.000 de modele Spring au fost vândute în Europa.

Pere Brugal, președintele și directorul general al GM Europe, a afirmat că provocările prin care trece industria auto din Europa ar trebui privite ca o fază de tranziție, nu ca o dovadă a unei crize.