Strategia prin care Johnson&Johnson vrea să scape de penalități. Alte companii au folosit-o la rândul lor

Unele surse, notează Reuters, au declarat că în timpul negocierilor cu reclamanții, unul dintre avocații grupului a precizat că Johnson & Johnson ar putea pune în practică un plan de faliment. Acest plan ar aduce plăți mai mici pentru cazurile nesoluționate anterior.

Cu toate că avocații reclamanților nu ar putea opri compania din a pune în aplicare un asemenea plan, ei l-ar putea contesta anterior. Totuși, compania nu a decis dacă va urma planul de faliment, existând posibilitatea să renunțe la acesta.

De unde au început problemele

Compania a început să aibă probleme de când mai mulți reclamanți au precizat că pudra de talc pentru bebeluși și alte produse care conțin azbest au cauzat cancer.

Printre reclamanți se află și femei care suferă de cancer ovarian și alte persoane care au mezoteliom.

”Johnson & Johnson Consumer nu a decis asupra vreunui mod particular de acţiune în acest litigiu, decât să continue să apere siguranţa talcului şi să judece aceste cazuri în sistemul delictual, aşa cum demonstrează procesele în curs”, a afirmat filiala J&J care se ocupă cu produsele din talc ale companiei, într-un comunicat.

Cu toate acestea, compania a refuzat să comenteze situația.

Ce se va întâmpla dacă J&J pune în aplicare planul

Sursa anterior citată mai spune că, în cazul în care compania pune în aplicare planul de faliment, reclamanții care nu au  încheiat un acord cu J&J s-ar putea afla în proceduri de faliment prelungite cu o companie probabil mult mai mică.

Plăţile viitoare către reclamanţi ar depinde de modul în care J&J va decide să finanţeze entitatea care va prelua datoriile legate de talc.

J&J are în vedere acum utilizarea unei legi din Texas, care permite unei companii să se împartă în cel puţin două entităţi. Așadar, compania ar putea crea o nouă entitate, în care ar transfera datoriile legate de talc și care ar putea solicita intrarea în faliment pentru a opri litigiile.

Tehnica pe care J&J ar putea să o folosească este cunoscută printre experții legali ca un faliment în două etape. Strategia a fost folosită și de către alte companii care se confruntă cu litigii de azbest.

Unele persoane au spus că J&J ar putea explora, de asemenea, utilizarea unui alt mecanism pentru a efectua declararea falimentului în afara legii din Texas.

O anchetă Reuters din 2018 a constatat că J&J ştia de zeci de ani că azbestul, un cancerigen cunoscut, se ascundea în pulberea pentru bebeluşi şi în alte produse cosmetice din talc. Compania a încetat să mai vândă Baby Powder în SUA şi Canada în mai 2020, în parte din cauza a ceea ce a numit ”dezinformare” şi ”acuzaţii nefondate” despre produsul pe bază de talc.

J&J susţine că produsele sale din talc pentru consumatori sunt sigure şi confirmate prin mii de teste că nu conţin azbest.

Compania, care are o valoare de piaţă de aproximativ 443 miliarde de dolari, se confruntă cu acţiuni în justiţie din partea a peste 30.000 de reclamanţi, care susţin că produsele sale din talc nu sunt sigure.

Sursă foto: Dreamstime