Strategic plannerii din România au o asociaţie proprie Din aceasta luna, cei care planifica strategia brandurilor in agentiile de comunicare sau in companii se pot inscrie in APG Romania (Account Planning Group). Infiintarea organizatiei are loc in urma aparitiei unui numar tot mai mare de specialisti cu responsabilitati de strategie in cadrul agentiilor de publicitate din Romania, precum si a cererii tot mai mari pentru astfel de specialisti – atat in randul agentiilor, cat si al clientilor.
In prezent, APG Romania functioneaza sub forma unei organizatii non guvernamentale afiliata la familia internationala a Account Planning Group, alaturi de alte asociatii similare, precum cele din Marea Britanie, Australia, Germania, Argentina sau Spania. Asociatia isi propune sa contribuie astfel la dezvoltarea disciplinei de strategic planning in Romania si sa promoveze interesele persoanelor care practica aceasta meserie indiferent de tipul de companie in care lucreaza.
Primul consiliu de conducere al asociatia profesionala a oamenilor care fac strategie in domeniul comunicarii a fost ales pentru o perioada de interimat de sase luni si are sarcina de a indeplini obiectivele pe termen scurt ale organizatiei, care includ atragerea de membri in cadrul asociatiei.
Boardul APG Romania este format din cinci persoane alese prin vot de catre membrii fondatori ai asociatiei: Razvan Matasel, (presedinte), Costin Radu (responsabil de comunicare), Bogdana Butnar (responsabil de proiecte), Sefan Stroe (responsabil de proiecte), Diana Ceausu (trezorier).
“Daca acum niste ani cineva mi-ar fi spus ca planningul va capata dimensiunea aceasta in Romania, as fi zis ca glumeste. Iata ca acum suntem prima “breasla” care s-a organizat si care si-a unit fortele pentru promovarea acestei discipline minunate si pentru recunoasterea scolii romanesti de planning la nivel international”, a declarat Razvan Matasel, presedintele APG.
Una dintre primele actiuni ale grupului de initiativa a fost realizarea unui recensamant online al specialistilor care au responsabilitati in zona strategiei de comunicare in cadrul companiilor in care lucreaza. Astfel, si-au exprimat sprijinul pentru aceasta initiativa circa 74 de persoane din industria de marketing si comunicare, fie ei din cadrul agentiilor de publicitate, fie din agentii de cercetare, departamente de marketing sau companii media. Dintre acestia 30 au platiti deja taxa de participare si sunt inscrisi in asociatie. Pentru acest an, Bogdana Butnar, responsabilul de proiectele APG, are in plan aducerea in Romania a unuia dintre evenimentele internationale ale APG-Battle of big thinking. "Din anul urmator vom organiza evenimente de training si avem in plan si premiile pentru creative thinking”, a mai spus Butnar.
APG Romania este sustinuta de organizatiile profesionale ale industriei de comunicare din Romania: Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si IAA (International Advertising Association).
“Obiectivul comun al tuturor agentiilor de publicitate din Romania este cresterea standardelor profesionale ale industriei si valorizarea celor mai bune practici si cunostinte la nivelul intregii piete. Sustinerea APG Romania este, prin urmare, un gest firesc de recunoastere a unei initiative de valoare pentru publicitatea din Romania. UAPR isi propune sa sprijine activ planurile si proiectele APG Romania”, a declarat Catalina Cernica, Managing Director al agentiei de publicitate Graffiti BBDO si presedinte al UAPR.
Sursa: Capital